شناسهٔ خبر: 49286 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان لرستان خبر داد:

افتتاح روکش آسفالت محور نورآباد- نهاوند/ تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل در لرستان

افتتاح در پنجمین روز از دهه فجر، پروژه روکش آسفالت بخشی از محور نورآباد- نهاوند به بهره‌برداری رسید، این در حالیست که به گفته مدیرکل راهداری استان لرستان از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، کشف و رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در استان لرستان ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در آیین افتتاح این پروژه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان برگزار شد، گفت: با توجه به حجم زیاد تردد در محور نورآباد-نهاوند و برای رفاه حال هموطنان، عملیات اجرایی روکش آسفالت این در محور حدفاصل سه‌راهی زالی تا گردنه گاماسیاب در دو فاز اجرایی شد.

وی افزود: در فاز اول این پروژه، عملیات برش و برداشت در محل‌های دارای چاله و ترک‌های سوسماری به حجم ۳۸۰ مترمکعب و در فاز دوم نیز روکش آسفالت به طول ۱۷ کیلومتر در ضخامت ۶ سانتی‌متر انجام شد.

شرفی اظهار کرد: در برآورد اولیه اعتبار این پروژه ۲۰ میلیارد ریال بود که درنهایت برای تکمیل عملیات اجرایی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال هزینه شد.

در این مراسم فرماندار دلفان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و محلی نیز حضور داشتند.

همچنین شرفی گفت: با توجه به تشدید نظارت کارشناسان حمل‌ونقل جاده‌ای، در ۱۰ ماهه امسال ۶۴ فقره پرونده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل شناسایی و در کمیسیون ماده ۱۲ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان مطرح شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸ فقره، ۷۰۰ درصد افزایش در کشف و برخورد با این تخلفات مشاهده می‌شود.

شرفی افزود: این میزان کشف تخلفات و برخورد با شرکت‌های متخلف گواهی مسلم بر دقت نظر کارشناسان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اجرای قانون است.

وی از افزایش ۹۲ درصدی پرونده تخلفات در کمیسیون ماده ۱۱ خبر داد و گفت: در کمیسیون ماده ۱۱ استان نیز که کار نظارت بر عملکرد رانندگان و تخلفات رانندگی را بر عهده دارد ۳۳۸ فقره تخلف رانندگان مطرح و بنا به نظر کارشناسان حقوقی و حمل‌ونقل به برخورد جدی، تذکر به متخلفان و صدور رأی منجر شده، این در حالی است که طی ۱۰ ماهه ۹۵ تعداد تخلفات کشف‌شده ۱۷۶ مورد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری ۴۳ فقره پرونده تصادفات در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۸ درصد افزایش مواجه شده است.

حجت‌الاسلام جمیاری امام‌جمعه نورآباد نیز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، خدمت در راهداری را برابر با جهاد در راه خدا دانست.

جمیاری؛ ایمان به کار و توکل به خداوند را دو ویژگی برای انسان صالح برشمرد و گفت: جا دارد از فعالان راهداری و حمل‌ونقل تقدیر کنیم که با توکل و سپردن خانواده خود به خداوند در راه خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار راهداری و حمل‌ونقل هم‌سنگ با جهاد است، گفت: کار شما مربوط به یک قشر نیست بلکه تمام اقشار جامعه از خدمات راهداری و حمل‌ونقل بهره‌مند می‌شوند علاوه بر این صله‌رحم و پیشگیری از جرائم از خصوصیات این کار است که دعای بندگان خدا را نیز در پی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان هم در این جلسه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان دلفان در کریدور غرب-شرق و وجود شریان‌های اصلی در این منطقه، همه تلاش خود را برای بهسازی و ایمن‌سازی راه‌ها و توسعه خدمات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دلفان به کار خواهیم بست.

وی گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال پروژه‌های اجرای روکش محور نورآباد- نهاوند و ساختمان استراحتگاه و نگهبانی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دلفان به بهره‌برداری رسید که امیدواریم در سال آینده با تخصیص اعتبارات بیشتر خدمات شایسته‌ای را به مردم دلفان عرضه کنیم.

نظر شما