شناسهٔ خبر: 4931 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی دریایی بندر خرمشهر خبر داد:

تور گردشی اروند با شناورهای کوچک در نوروز ۹۴/ هزینه سفر دریایی خرمشهر-کویت/ تنها امکان سفر انفرادی به عتبات

شناور مسافری رئیس ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی دریایی بندر خرمشهر گفت: سفرهای دریایی از خرمشهر به بصره هر روز و به کویت به صورت یک روز در میان است.

حسین علایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر آمادگی کامل بندر خرمشهر برای پذیرایی از مسافران نوروزی در ایام پایانی اسفند ۹۳ و روزهای ابتدایی فروردین ۹۴ اظهار کرد: پایانه مسافری بین‌المللی خرمشهر، در حال حاضر تنها پایانه مسافری در بنادر ایران است که مسافران را در مسیرهای بین‌المللی (عراق و کویت) جابه‌جا می‌کند.

رئیس ستاد هماهنگی مسافرت‌های نوروزی اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه زمان اعزام شناورهای مسافری از بندر خرمشهر به بنادر بصره و کویت به ترتیب روزانه و یک روز در میان است، ادامه داد:‌ با توجه به استقبالی که سال‌های گذشته در ایام عید از مسافرت‌های نوروزی انجام می‌شد و همچنین پیش‌بینی مدیران این بندر در خصوص استقبال بیشتر در ایام ابتدایی سال ۹۴، انتظار می‌رود تعداد اعزام‌های بیشتری در فروردین انجام شود که به همین خاطر تعدادی شناور برای عملیات‌های مسافری نوروز ۹۴ در حالت آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی تعدادی شناور تفریحی کوچک برای گردش در اروند رود در ایام عید افزود: شرکت‌های کشتیرانی طرف قرارداد با اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر برای برگزاری تورهای تفریحی داخل آب‌های ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. البته قایق‌های تفریحی معمولا در کارون بیشتر است و کمتر تورهای تفریحی در حوزه استحفاظیه ادارات کل بنادر و دریانوردی آبادان و خرمشهر (اروند رود) برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل بنادر خرمشهر با اشاره به آمادگی تعدادی قایق تندوری امدادی برای کمک به مسافرانی که احتمالا شناورشان دچار مشکل می‌شود و نیز چندین عملیات امداد و نجات در ایام عید سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد:‌ امسال نیز اداره نجات و امداد مسافران اداره کل بندر خرمشهر آماده است تا در صورت بروز خطرات احتمالی و واژگونی شناورها به مسافران کمک‌رسانی کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی سفر به کویت از طریق آبراه نیز گفت: مسافرانی که تمایل به انجام سفر ۴ ساعته از خرمشهر به کویت دارند، باید ویزا را پیشتر از کنسولگری یا سفارت این کشور دریافت کرده باشند؛ چون برای سفر به کویت اخذ روادید الزامی است و در بندر خرمشهر به مسافران ویزا داده نمی‌شود. ضمن اینکه اگر کسی قصد سفر به این کشور را داشته باشد، سفر دریایی برگشت از کویت به خرمشهر، ۲۴ ساعت بعد است و نمی‌توان صبح از خرمشهر به کویت رفته و همان شب بازگشت؛ ولی در سفر خرمشهر -بصره- خرمشهر، چنین وضعیتی امکان‌پذیر است.

علایی قیمت بلیت سفر دریایی خرمشهر کویت را در مجموع رفت و برگشت حدودا ۲۰۰ هزار تومان عنوان و اظهار کرد: هزینه سفر در مسیر رفت از خرمشهر به بصره هم ۹۰ هزار تومان است که این مبلغ به دلیل بالا بودن هزینه دریافت روادید است.

وی مدت زمان سفر خرمشهر به بصره را یک تا یک و نیم ساعت ذکر کرد و ادامه داد: روادید سفر به عراق برای تجار برداشته شده ولی مردم عادی باید مبلغ ۴۵ هزار تومان به عنوان هزینه صدور روادید پرداخت کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر با تأکید بر اینکه مرز دریایی خرمشهر - بصره، تنها مرز ایران با عراق است که مسافر انفرادی می‌پذیرد و سایر مرزها در ایام عید، به هیچ عنوان پذیرای مسافران انفرادی عتبات عالیات نیستند، افزود: سازوکاری اندیشیده شده تا در ایام نوروز بر خلاف سایر شقوق حمل و نقل که نرخ بلیت‌ها افزایش می‌یابد، نرخ بلیت سفرهای دریایی از خرمشهر به بصره و کویت افزوده نشود. /

نظر شما