شناسهٔ خبر: 4937 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مصطفایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

جزئیات جلسه کمیسیون اجتماعی دولت درباره حاشیه‌ نشینان/ تدوین برنامه‌ جامع حمایتی حاشیه‌ نشینان

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از تشکیل جلسه کمیسیون امور اجتماعی دولت و برنامه‌ریزی برای ساماندهی وضعیت اجتماعی حاشیه‌نشینان در برخی شهرستان‌ها خبر داد و گفت: قرار است برنامه جامع حمایتی حاشیه‌‌نشینان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شود.

نریمان مصطفایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از جلسه کمیسیون امور اجتماعی دولت در راستای بهبود وضعیت اجتماعی کشور در روز گذشته خبر داد و افزود: یک محور این نشست که با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان بهزیستی برگزار شد درباره سکونتگاه‌های غیررسمی و ساماندهی این مناطق از منظر معضلات اجتماعی بود.

وی با بیان این‌که تصمیم‌گیری نهایی درباره موارد مطرح شده در این نشست در جلسه هفته آینده تعیین خواهد شد توضیح داد: در جلسه دیروز مسائل اجتماعی حاشیه‌نشینی در کلانشهرها به عنوان موضوعی بغرنج مورد بررسی قرار گرفت. بررسی آخرین وضعیت اجتماعی کشور به منظور ارتقاء سرمایه اجتماعی با تاکید بر بالا بردن مشارکت‌های نهادینه‌شده مدنی و مردمی و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های عضو کلیت مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران هدف از برگزاری این جلسه را ارتقاء وضعیت حاشیه‌نشینی در کشور اعلام کرد و ادامه داد: با در نظر گرفتن شاخص‌های توسعه‌ای در کشور برخی شهرستان‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان و کرمانشاه تعیین شدند تا مشخص شود چه اقدام‌هایی در سطح ملی و محلی باید برای بهبود کیفیت زندگی در آن‌ها انجام شود.

مصطفایی از پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی برای بهبود حاشیه‌نشینان این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: برنامه‌های تدوین شده باید در قالب سندی مانند سند ملی بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که به تازگی به تصویب رسیده است تهیه شود و وزارت کشور کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد ملی بازآفرینی شهری را ایجاد کند تا از این طریق برنامه‌های ارتقاء وضعیت اجتماعی حاشیه نشینان اجرا شود.

همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع دیگری بود که مصطفایی به آن اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه جامع حمایتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

 وی با بیان این‌که سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه دیروز حضور داشت افزود: بعد از تایید جزئیات این طرح در هفته آینده، طرح به هیئت دولت می‌رود تا در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شود./

برچسب‌ها:

نظر شما