شناسهٔ خبر: 4940 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

وزارت راه و شهرسازی به دنبال استیفای حق مطالبه مسکن مهر است

امضای تفاهم نامه حقوق شهروندی- وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون حقوق بشر اسلامی سرپرست معاونت امور مجلس و حقوقی وزارت راه و شهرسازی گفت: احقاق حقوق شهروندی در خصوص دسترسی به مسکن شامل بخش‌های مختلفی از جمله آمایش سرزمین و پراکندگی متوازن جمعیت، ساماندهی زندگی شهری و روستایی و نهایتا ساخت‌و‌ساز مناسب است.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تأکید بر حمایت قرآن و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استیفای حقوق همه انسان‌ها، اظهار کرد: تشکیل کمیسیون حقوق بشر اسلامی در سال‌های قبل با همین هدف بوده و از آنجایی که این کمیسیون فعالیت‌های حقوق بشری فراوان و کارنامه درخشانی در این زمینه داشته است، وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت در جهت ارتقاء حقوق شهروندی در حیطه فعالیت‌های این وزارت، تفاهم نامه‌ای برای افزایش همکاری با کمیسیون حقوق بشر اسلامی امضا و برنامه ریزی کند تا در مدت دو سال که تاریخ اعتبار این تفاهم نامه است، گام‌های مؤثری در جهت تکریم حقوق شهروندان از قبیل حق اسکان، حقوق شهرنشینی، حقوق همسایگی و آپارتمان نشینی، حقوق حمل و نقل بردارد. 

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در زمینه مطالبه حق مسکن مردم از این وزارت گفت: استیفای صحیح حق مسکن مردم بخش‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین آن آمایش سرزمین و انتخاب صحیح شهرسازی و پراکندگی جمعیت، ساماندهی زندگی شهری و روستایی و بخشی هم مربوط به ساخت و ساز مسکن برای مردم است. 

وی با اشاره به نیاز خانواده‌های ایرانی به عنوان کوچک‌ترین نهاد جامعه به مسکن ادامه داد: دسترسی به مسکن مناسب از حقوق اساسی شهروندان است و اگر چه طرح مسکن مهر در پاسخ به همین حق مردم و با توجه به افزایش جمعیت کشور اجرایی شد، اما از آنجایی که زیرساخت‌های لازم برای ساخت مسکن مهر از پیش آماده نشده بود، در یکی دو سال اخیر با انباشت پروژه‌ها مواجه شدیم که وزارت راه و شهرسازی به دنبال حل مشکلات مردم و این پروژه‌هاست. 

میرشفیع تأکید کرد: بخشی از حقوق شهروندان هم مربوط به طراحی پروژه‌هاست که در مسکن مهر به آن بی‌توجهی شده بود و ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال مرتفع کردن مشکلات مربوط به آن هستیم. /

برچسب‌ها:

نظر شما