شناسهٔ خبر: 49546 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سخنان حمل و نقلی و مسكنی روحانی در يوم‌الله ۲۲ بهمن:

تامين مسكن خانه‌اولی‌ها و بازسازی بافت‌های فرسوده با تسهيلات ۶ درصد/ نوسازی ۲۰۲هزار کامیون فرسوده به شرط پاسخگویی توان تولید داخل

روحاني رئیس جمهوری با اشاره به وجود ۲۰۲ هزار کامیون سنگین و نیمه سنگین فرسوده در کشور گفت: برای بازسازی بافت‌های فرسوده و تامين مسكن خانه‌اولی‌ها تسهيلات با سود بانکی ۶ درصد در نظر گرفتيم که در تاریخ و بخصوص در سال‌های گذشته و دهه‌های گذشته، نظیر آن را نمی‌یابید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما امروز برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی به همه اصولگرایان ، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و به همه کسانی که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند ، نیاز داریم.

رییس جمهور افزود: تمام اقوام ایرانی، پیروان مذاهب تشیع و اهل سنت و تمام ادیان و هر کس که این قانون اساسی را قبول دارد، انقلابی هستند.

روحانی گفت: با برنامه‌ریزی ظرف چند سال، یک میلیون بشکه در میزان مصرف صرفه‌جویی خواهیم کرد و این به معنای ۲۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی در سال است.برای تداوم طرحهای صرفه جویی در مصرف انرژی باید خودروهای فرسوده را از رده خارج و به سمت تولید استاندارد نوع بنزین و گازوئیل گام بزرگتری برداریم.

رئیس جمهور افزود: تصمیم دولت خارج کردن تمام خودروهای سنگین و نیمه سنگین فرسوده است و  همانطور که اعلام کردم هرکسی که اتوبوس، کامیون فرسوده، سنگین و نیمه سنگین و کامیونت فرسوده خود را بدهد، کامیون نو را به نصف قیمت خواهد گرفت و نصف قیمت را دولت از مسیر صرفه جویی در سوخت،  به عهده می‌گیرد و این تحولی بزرگ است و حاضریم سالی ۷۰ هزار خودرو فرسوده سنگین و نیمه سنگین را از رده خارج کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه ۲۰۲ هزار کامیون سنگین و نیمه سنگین فرسوده داریم، افزود: طی ۳ سال می‌توانیم این خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم به شرط اینکه تولید داخلی ما این توان را داشته باشد .

رئیس جمهور در ادامه به موضوع زلزله و ضرورت تقویت برنامه ریزی های درست در این عرصه اشاره کرد و گفت: ایران کشوری زلزله‌خیز است اما ما نباید در برابر زلزله تسلیم شویم. باید با برنامه‌ریزی درست و مقاوم‌سازی و نوسازی بافت های فرسوده، همه تلاش خود را بکار بگیریم.

روحانی گفت: در زمینه مسکن و بویژه اصلاح بافت های فرسوده قدم‌های بسیار مهمی را در سال ۹۷ برخواهیم داشت، در محله‌ای که بافت فرسوده است، خانه را می‌سازیم و در اختیار مردمی قرار می‌دهیم که در خانه‌های فرسوده هستند. خانه فرسوده‌شان تخریب می‌شود و در مقابل خانه‌ای نو با ۲۰ درصد اضافه به آنها داده خواهد شد. اگر منطقه فرسوده و خانه فرسوده اش ۸۰ متر است ما ۱۰۰ متر به او می‌دهیم پولی هم نباید پرداخت شود. فقط خانه‌اش در آن منطقه خراب می‌شود و برای خانه‌اولی‌ها خانه می‌سازیم، با سود بانکی ۶ درصد که در تاریخ در سال‌های گذشته و دهه‌های گذشته، شما نظیر آن را نمی‌یابید.

رئیس جمهور اظهارداشت: اولین هدف بزرگ ما در این زمینه مسأله سلامت مردم در برابر زلزله است. شما یک شب در تهران دیدید تکانه‌ای که بوجود آمد و زلزله‌ای که در این شهر آمد چه نگرانی را برای مردم بوجود آورد. باید خودمان را آماده کنیم و دولت در این زمینه با کمک مردم به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نظر شما