شناسهٔ خبر: 49598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت:

آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری امید در استان مرکزی

شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری امید همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی، همزمان با آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری که با حضور رئیس محترم جمهور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی و تعدادی از مسئولان ارشد کشوری صورت گرفت جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی نیز با حضور اعضای ستاد بازآفرینی در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری مرکزی تشکیل گردید و طرح ملی بازآفرینی شهری امید در استان مرکزی آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه این جلسه گفت: از آنجا که موضوع بازآفرینی شهری از جمله سیاست‌های مورد اولویت ریاست محترم جمهور و دولت است و فرسوده شدن بافت‌های میانی و تاریخی، حاشیه‌نشینی و بی‌سامانی روستاهای ملحق شده به شهرها و لزوم سلامت جان مردم و آماده‌سازی مسکن برای خانه اولی‌ها بزرگ‌ترین مسئله شهری کنونی ماست پیگیری بافت‌های ناکارآمد شهری اعم از بافت‌های میانی فرسوده و بافت‌های حاشیه‌ای با اولویت بیشتری در دستور کار دولت قرار گرفته است.

شارقی بیان کرد: در استان مرکزی حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی موجود را بافت فرسوده و ناکارآمد و حاشیه‌نشینی تشکیل داده که ۲۰ درصد جمعیت استان را دربر می‌گیرد.

وی گفت: مطالعات در دو شهر اراک و ساوه صورت پذیرفته و پروژه‌های متعددی در خصوص توسعه امکانات و خدمات روبنایی شهری و محله‌ای، ارتقاء زیرساخت‌های شهری و محله‌ای، ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی، ظرفیت‌سازی اجتماعی و ستادی، تهیه طرح و برنامه‌های بازآفرینی در مقیاس شهری و محله‌ای، بهسازی و مقام سازی و نوسازی مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

شارقی افزود: در راستای آغاز عملیات اجرائی طرح ملی بازآفرینی شهری امید، زمینی به مساحت ۱۶۶۳ مترمربع در کوی علی بن ابیطالب (ع) شهر اراک جهت ساخت واحدهای مسکونی موردنظر در دستور کار قرار گرفت.

نظر شما