شناسهٔ خبر: 49682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شهرستان رودسر انجام شد:

برگزاری جلسه مشترک مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با فرماندار رودسر

نشست باهدف هماهنگی و تعامل فی‌مابین راه و شهرسازی گیلان با فرمانداری رودسر نشست مشترکی با حضور مدیران این دو دستگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان رودسر که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: در شهرستان رودسر ۱۵۹ روستای زیر ۲۰ خانوار، ۴۱ روستای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار و ۱۰ روستای بالای ۵۰ خانوار فاقد آسفالت وجود دارد که اولویت با آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار است.

وی افزود: شهرستان رودسر ۴۸۱ آبادی دارد که طول راه‌های روستایی آن بالغ بر ۸۲۷.۵۵ کیلومتر است و از این مجموع ۳۸۱.۷۶ کیلومتر آن معادل ۴۸ درصد از آسفالت برخوردار است.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به مناطق روستایی تصریح کرد: در گیلان با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل‌ونقل هرچه سریع‌تر، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولین استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به پروژه‌های مهم شهرستان رودسر و مشکل تأمین مصالح آسفالتی گفت: در بخش راه‌های اصلی و فرعی ۲۲ کیلومتر از محل اعتبارات ملی و ۸ کیلومتر از محل اعتبارات استانی در دست برنامه‌ریزی است.

وی کمربندی رحیم‌آباد به طول ۴ کیلومتر، محور چمخاله -رودسر، پل بزرگ شلمانرود، محور زیاز به طول ۱۴ کیلومتر و تقاطع کلاچای را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های رودسر عنوان کرد و گفت: ۷ کیلومتر از محور زیاز انجام شده و مابقی در دست برنامه‌ریزی است و تقاطع کلاچای نیز با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

علی خاوری با اشاره به وجود کارخانه آسفالت دیلمان گفت: متأسفانه ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان‌های رودسر و سیاهکل که منبعث از کارخانه آسفالت دیلمان هستند از وضعیت سوددهی خارج شده که با توجه به شرایط مالی سخت، مشکلاتی در این حوزه رقم زده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مشکل اصلی محور چمخاله – رودسر را ارزیابی و آزادسازی زمین‌های مجاوران برشمرد و تصریح کرد: آزادسازی این محور که بخشی از آن در شهرستان لنگرود بوده با همکاری نماینده محترم این شهرستان و همکاری مردم منطقه انجام شده و در بخش دوم که ۱۶ کیلومتر است لازم است فاز به فاز انجام شود و نیازمند همکاری مردم هستیم تا انشاء الله با آزادسازی زمین‌های مجاور و در اختیار گرفتن عرصه، عملیات اجرایی آن آغاز گردد ضمن اینکه امسال برای این پروژه ۶۱۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نظر شما