شناسهٔ خبر: 49686 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرپروژه تشریح کرد:

آخرین وضعیت روند ساخت آزادراه تهران- شمال/ حفاری ۶ هزار متر از تونل شرقی البرز

تونل البرز مدیرپروژه آزادراه تهران-شمال از حفاری ۶ هزار متر و لاینینگ ۴ هزار و ۳۰۰ متر تونل شرقی البرز خبر داد و گفت: این تونل به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به عنوان بزرگترین تونل راهی کشور با پیشرفت فیزیکی ۵۹.۵ درصد توسط دو پیمانکار ایرانی در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، سید بهلول حسینی ضمن اعلام این خبر افزود: عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر در  اواخر خردادماه سال جاری با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد که توسط ۴ پیمانکار ایرانی و در قطعات ۴ گانه در حال احداث است.
حسینی ضمن تاکید بر حجم سنگین عملیات اجرایی در این منطقه اظهار داشت: در منطقه دو این آزادراه ۲۸ دستگاه پل رفت و برگشت به طول حدود ۲ هزار و ۹۰۰ و ۴۲ دستگاه تونل به طول حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر وجود دارد.

مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال پیشرفت فیزیکی منطقه دو این آزادراه را ۲۰ درصد عنوان و اضافه کرد: عملیات اجرایی در این منطقه با حضور ۷۲۸ نفر نیروی انسانی و ۴۶۸ دستگاه ماشین آلات در حال انجام است.

وی ادامه داد: تونل البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر در منطقه دو این آزادراه قرار دارد که عملیات اجرایی آن تقریبا ازسال ۹۰ توسط دو پیمانکار ایرانی و با پیشرفت فیزیکی ۵۹.۵ درصد در حال انجام است که تا کنون حفاری ۶ هزار متر و لاینینگ ۴ هزار و ۳۰۰ متر بخش شرقی آن انجام شده است.حفاری تونل غربی البرز نیز مقرر شده تا با استفاده از دستگاه مکانیزه (TBM) صورت گیرد.

حسینی یادآور شد: تونل البرز بزرگترین تونل راهی کشور است که عملیات اجرایی آن با حضور ۴۲۷ نیروی انسانی و ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات در حال انجام است.

نظر شما