شناسهٔ خبر: 49710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان لرستان:

زمینه استقرار شرکت‌های مسافربری در پایانه خرم‌آباد فراهم می‌شود

جلسه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: به محض اصلاح نواقص پایانه مسافربری خرم‌آباد، شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در جلسه کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان گفت: پایانه مسافربری برون‌شهری خرم‌آباد که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید دارای نواقصی از جمله عدم دسترسی مناسب مسافران و ناوگان اتوبوسرانی است که به شهرداری اعلام و شهردار مرکز استان نسبت به رفع نواقص موجود قول مساعد داده است.

شرفی افزود: به محض اصلاح نواقص پایانه مسافربری شهر خرم‌آباد، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هماهنگی شرکت‌ها و انجمن‌های صنفی، ساز و کار استقرار شرکت‌های حمل‌ونقل در این پایانه را فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت مطالعه دقیق ۲۳ وظیفه کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی توسط اعضای این کمیته عنوان کرد: باید با هماهنگی و به‌روزرسانی آمار و اطلاعات با آمادگی کامل به استقبال مسافران نوروزی برویم.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: علاوه بر بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و کنترل سرعت در محورهای استان، درصدد هستیم با هماهنگی سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان عضو کمیتهٔ حمل‌ونقل، پارکینگ‌هایی برای استراحت رانندگان در طول مسیرها ایجاد نماییم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با متوسط عمر ۶ سال آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، تصریح کرد: کمیته خدمات حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین کمیته‌های سفرهای نوروزی و وظیفه مهم آن کاهش تلفات جاده‌ای است بنابراین باید با هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌های خدمت‌رسان به‌ویژه پلیس‌راه، تلاش کنیم ضمن حفظ روند نزولی تلفات، در نوروز امسال تلفات را به صفر برسانیم.

وی ضرورت به‌روزرسانی و بهسازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی را یادآور شد و اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با همه توان در کنار مالکان مجتمع‌های خدماتی رفاهی خواهد بود صاحبان این مجتمع‌ها نیز باید واحدهای خود را به‌روز کنند تا مردم با رغبت از خدمات آن‌ها استفاده نمایند.

نظر شما