شناسهٔ خبر: 49780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری رودهن و پردیس خبر داد:

تشدید بارش‌های پراکنده در محور هراز و آماده‌باش نیروهای راهدار

محمدرضا زمانی رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای رودهن و پردیس از تشدید بارش‌های پراکنده در محور هراز و آماده‌باش نیروهای راهدار استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، محمدرضا زمانی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رودهن و پردیس گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در پی بارش‌های اخیر و احتمال افزایش بارش‌ها همراه با رعدوبرق و بارش‌های پراکنده باران (و برف در ارتفاعات) شروع شده و به تدریج با همراهی موج ناپایداری با دامنه کوتاه از روز یکشنبه به اوج فعالیت خود رسیده و تشدید می‌شود، بنابراین آب‌گرفتگی معابر در مناطق شهری و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی در ادامه افزود: با توجه موارد فوق احتمال ریزش و رانش کوه در ارتفاعات و محورهای کوهستانی از پدیده‌های محتمل در حین بارش است.

زمانی خواستار شد: از هموطنان عزیزی که قصد مسافرت در روزهای یکشنبه و دوشنبه را به ویژه از مناطق کوهستانی دارند خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، در صورت لزوم از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنند، مواد غذایی، سوخت کافی، البسه گرم و تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن همراه داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: قبل از سفر از طریق شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و یا اپلیکیشن همراه ۱۴۱ از طریق گوشی همراه از آخرین وضعیت مسیر مطلع شوند و در صورت اعلام انسداد از طریق مرکز مدیریت راه‌ها به هیچ وجه از مسیر یاد شده تردد نکنند تا شاهد بروز حوادث ناگواری از این دست نباشیم.

نظر شما