شناسهٔ خبر: 4988 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری:

تلفات رانندگی در ۱۱ استان کشور کاهش یافت

تصادف جاده‌ای معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در ۱۱ استان کشور میزان تلفات رانندگی ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل غلامی روز چهارشنبه در نشست با مدیران راهداری سراسر کشور، افزود: آمارها نشان می دهد طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ در ۱۹ استان کشور میزان تلفات رانندگی کاهش یافته است.

وی با بیان آنکه در سومین سال روند کاهش تلفات رانندگی در راه های کشور هستیم، اظهار داشت: علیرغم افزایش تردد مردم در راه ها و رشد تولید خودرو در کشور، میزان تلفات رانندگی کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد: با این حال شاخص های مهمی چون کاهش تلفات، رضایتمندی مردم و مسافران، کاهش زمان سفر، کاهش آلایندگی و مصرف سوخت از جمله پارامترهای اجتماعی هستند که باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرند.

غلامی گفت: در بسیاری از استانهای کشور انجام امور به فرد وابسته است، لذا با توجه به نقش مدیران در این بخش و به منظور رفع به موقع مشکلات باید روش های موجود اصلاح شود.

وی دغدغه مسئولان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای را تامین معیشت و رفاه راهداران اعلام کرد و افزود: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای همواره درصدد حفظ جایگاه راهداران است تا فضای مناسبی سفرهای نوروزی مردم فراهم شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: کارهای سخت افزاری از سوی سازمان و ادارات استانی به وفور در حال انجام است و باید کار نرم افزاری نیز صورت گیرد به طوری که خدمات ادارات استانی به طرق مختلف به مردم باید اطلاع رسانی شود و در این راستا نقش روابط عمومی ها بسیار پررنگ است.

نظر شما