شناسهٔ خبر: 49894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

آغاز عملیات ساخت مسیر دسترسی مهرگان به قزوین در سال آینده/۹۵۰ واحد باقیمانده مسکن مهر

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در دیدار قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با استاندار قزوین گفت: عملیات ساخت مسیر دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی روز یکشنبه در دیدار احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با استاندار قزوین افزود: موافقت وزیر راه و شهرسازی برای احداث این مسیر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با ایجاد این مسیر جدید، شهروندان ساکن در ناحیه شهری مهرگان دیگر برای حضور در قزوین نیاز به تردد در آزادراه قزوین-کرج و پرداخت عوارض نخواهند داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در ادامه به وضعیت مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: در استان ۵۹ هزار واحد مهر احداث شده است.

وی با اشاره به ساخت برخی واحدها مسکن مهر استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین بافت‌های فرسوده، افزود: تاکنون کار ساخت پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت و هشت هزار و ۴۶۵ واحد در بافت فرسوده تمام شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۵۰۹ واحد مسکن مهر استان نیز در شهرهای بالای ۲۵ هزار ساخته شده است، اضافه کرد: در مهرگان حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد ساخته شده است که ۸۸ درصد آن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند و حدود پنج هزار واحد با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد باقی‌مانده است.

وی افزود: کار تکمیل یک هزار و ۵۱ واحد تعاونی و سه‌جانبه در استان باقی‌مانده است و امیدواریم تا اواسط ۹۷ پرونده واگذاری واحدهای مسکونی مسکن مهر استان قزوین را با حمایت بانک ببندیم.

مسکن مهر در قزوین پیشرفت خوبی داشته است

استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: مسکن مهر در کشور و استان کار سنگینی بوده و در استان این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

عبدالمحمد زاهدی همچنین افزود: ناحیه شهری مهرگان قزوین یک شهر جدید است به همین دلیل در تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات روبنایی آن برخی کاستی‌ها هنوز وجود دارد که آن را باید هرچه زودتر رفع کنیم.

استاندار قزوین همچنین گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: تکمیل ۱۰ باب مدرسه، چندین مسجد، پوشش کانال آب، احداث ۶ کیلومتر مسیر دسترسی قزوین به مهرگان از جمله درخواست‌های ساکنان این ناحیه است.

علی فرخزاد افزود: برخی مشکلات قضایی میان تعاونی و مالکان و هیئت‌مدیره با پیمانکاران نیز باید هر چه سریع‌تر رفع شود تا در تکمیل واحدهای باقی‌مانده تسریع شود.

نظر شما