شناسهٔ خبر: 49899 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طالبی مطرح کرد؛

تشریح مزایا و اهمیت احداث پاسگاه‌های پیش‌ساخته

بابک طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری با اشاره به مزایا و اهمیت احداث پاسگاه‌های پیش ساخته بتنی گفت: این سازه‌ها دارای نظارت دقیق و آزمایشگاهی بر مصالح اولیه و افزایش کیفیت سازه‌ای ناشی از ساخت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم افتتاح همزمان ۲۵ باب پایگاه پیش ساخته بتنی در سراسر کشور اظهار کرد: ۲۵ پاسگاه‌های پیش ساخته بتنی در ۱۶ استان کشور هطور همزمان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ساختمان‌های پیش ساخته بتنی از عمر بالا و حداقل ۵۰ سال برخوردار هستند.

طالبی خاطرنشان کرد: این در حالی است که پاسگاه‌های فعلی اگرچه عمر کمی دارند، اما درصد تخریب آن‌ها در کمتر از ۲۵ سال قابل توجه و هزینه نگهداری آن‌ها سنگین است. 

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌ها با اشاره به مزایای پاسگاه‌های پیش ساخته بتنی اظهار کرد: این سازه‌ها دارای نظارت دقیق و آزمایشگاهی بر مصالح اولیه و افزایش کیفیت سازه‌ای ناشی از ساخت است. 

طالبی با اشاره به اهمیت اجرای این پرژه نیز بیان کرد: ساخت پایگاه‌های پیش ساخته بتنی از جهات مختلفی همچون ایجاد نمای یکپارچه در سطح کشور، اهمیت سرعت اجرا و بهره برداری در سراسر کشور و حفظ یکپارچگی و اهمیت کیفیت ساخت یکسان حتی در دور‌ترین نقاط کشور حائز اهمیت است. 

وی در پایان یادآور شد: ۲۵ پاسگاه پیش ساخته دارای ۷۵ هزار متر مربع محوطه و ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا با هزینه‌ای بالغ بر ۶۲.۵ میلیارد تومان ساخته شده است که سهم هر استان به‌طور میانگین ۳۰۰ هزار متر مربع است..

نظر شما