شناسهٔ خبر: 4997 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي عنوان شد:

برقی کردن محور تهران – مشهد؛ محور اصلی برنامه‌های۹۴/ ۱۵۰ دستگاه لوکوموتیو توليد داخل به اجاره شرکت راه آهن در می‌آید

قطار-1 معاون بازرگانی ریلی شرکت مپنا با اشاره به مذاکرات این شرکت با شرکت راه‌آهن گفت: ۱۵۰ دستگاه لوکوموتیو در داخل تولید و به اجاره شرکت راه آهن در می‌آید.

رضا جواهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید چندي پيش معاون اول رئیس جمهور، وزرای صنایع و نیرو و محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در این مراسم علاوه بر بازدید از شرکت لوکوموتیوسازی مپنا، یکصدمین لوکوموتیو ایرانسفیر و لوکوموتیو تونلی ساخت مپنا رونمایی شد.

وی با اشاره به برنامه های دولت یازدهم برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور ادامه داد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این بازدید از توسعه صنایع برق، نفت و گاز ریلی به عنوان سه محور اصلی و استراتژیک کشور یاد کرد و تقویت آنها را در راستای اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی دانست.

وی افزود: در واقع با این توجه ویژه دولتمردان به صنعت ریلی در سال آینده انتظار حمایت بیشتر را برای توسعه آن در کشور داریم.

معاون بازرگانی ریلی شرکت مپنا درباره تحویل ۶ دستگاه لوکوموتیو تونلی به قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: این لوکوموتیوها آماده‌اند و با تنفیذ قرارداد آنها را تحویل قرارگاه خواهیم داد. همچنین از نمونه اولیه این لوکوموتیو روز ۱۲ اسفندماه  رونمایی شد.

برقی کردن محور تهران – مشهد؛ محور اصلی برنامه های سال ۹۴

وی با بیان اینکه آغاز پروژه برقی کردن راه آهن تهران – مشهد در سال ۹۴ یکی از مهمترین و حساس ترین محورهای کاری در حوزه صنعت ریلی کشور است، توضیح داد: قرار داد این پروژه در سال ۹۳ منعقد شد و امیدواریم در سال جدید قرارداد آن تنفیذ شده و کار آن آغاز شود.

وی اضافه کرد: همچنین مپنا در نظر دارد در سال ۹۴ فناوری لوکوموتیوهای تونلی، ایرانسفیر و باری را روی خط تولید ببرد.

۱۵۰ دستگاه لوکوموتیو به اجاره شرکت راه آهن در می‌آید

جواهریان درباره مذاکره شرکت مپنا با راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: طی مذاکره ای که با شرکت راه آهن داشتیم مقرر شد مپنا ۱۵۰ دستگاه لوکوموتیو تولید کند و آن را به این شرکت اجاره دهد. در حقیقت در سال آینده تلاش می کنیم به همه این توافقات جامع عمل بپوشانیم.  

وی یادآور شد: مپنا در مزایده ارزیابی کیفی ۷۰ دستگاه لوکوموتیو مانوری به موفقیت دست پیدا کرد. بحث بررسی و ارزیابی اولیه این لوکوموتیوها در سال ۹۲ آغاز و امسال تکمیل شد و در تلاشیم در سال ۹۴ کار آن را آغاز کنیم./

برچسب‌ها:

نظر شما