شناسهٔ خبر: 49990 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز موج جدید بارش باران و برف در سایت حادثه ATR / تقویت سامانه بارشی گسترش در نواحی غربی

بارش برف پیش‌بینی می‌شود در سایت سانحه ATR از ظهر پنج‌شنبه بارش باران و برف همراه با وزش باد و در ارتفاعات، کولاک برف آغاز شود که تا پایان روز ادامه می‌یابد، اوایل روز جمعه وضعیت هوا به طور موقت بهبود می‌یابد ولی از بعد از ظهر افزایش ابر و بارش باران و برف آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی امروز با گذر موج تراز میانی جو در مناطقی از غرب کشور دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی،  جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب و غرب سواحل خزر بارش پراکنده ادامه دارد.

فردا با تقویت سامانه بارشی گسترش بارش‌ها نیمه غربی، دامنه جنوب البرز، نواحی مرکزی، شرق، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و در برخی مناطق جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

روز جمعه در اغلب مناطق کشور به جز بخش‌هایی از جنوب شرق، بارش باران،‌ برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بارش در این روز در مناطقی از غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز و مناطقی از شمال شرق کشور شدت بیشتری دارد.

روز جمعه در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با گردو‌خاک خواهد بود.

در سه روز آینده در نیمه غربی خلیج فارس وزش باد شدید و در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و در این مدت سواحل خوزستان و بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

* هواشناسی‌ محل سانحه ATR

‌از بعد از ظهر امروز بر میزان ابرناکی در سایت سانحه ATR افزوده می‌شود و به‌تدریج بارش در منطقه امدادی پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات مه آلود و بارش بة‌صورت برف و با توجه به وزش باد شدید همراه با کولاک برف است.

بارش به‌طور متناوب تا نیمه شب ادامه خواهد داشت که موجب محدودیت و کاهش دید قائم و افقی می‌شود و عملیات پروازی در سطوح میانی و پایین را محدود خواهد کرد.

در سطوح پایین جو از نیمه‌های شب به طور موقت از میزان پدیده و ابرناکی کاسته شده و انتظار می‌رود که از صبح روز پنج‌شنبه وضعیت هوا و دید افقی و قائم برای انجام عملیات پروازی مناسب‌تر شود.

پیش‌بینی می‌شود از ظهر روز پنج شنبه بارش باران و برف همراه با وزش باد و در ارتفاعات، کولاک برف آغاز شود که تا پایان روز ادامه خواهد داشت.

اوایل روز جمعه وضعیت هوا به طور موقت بهبود یافته، ولی مجددا از بعد از ظهر افزایش ابر و بارش باران و برف پیش بینی می‌شود که تا اواخر وقت روز جمعه ادامه خواهد یافت.

آسمان تهران فردا ابری همراه با غبار محلی در بعدازظهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران در برخی ساعات خواهد بود.

بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۶ و ۸ درجه خواهد بود.

آسمان یاسوج فردا ابری همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف و در برخی نقاط رعد و برق، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز جمعه نیز حاکم است.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین و اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز سیزدهم بهمن ماه امسال ۴۳.۶ میلیمتر بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته نوزدهم متعلق به منطقه لاهیجان در استان گیلان به میزان ۱۱۵.۷ میلی متر بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما