شناسهٔ خبر: 5000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد:

وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور/ از ترددهای غیرضرور در این مناطق خودداری کنید

گرد و غبار در اهواز کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید توام با گرد و خاک در بخش های شرقی استان کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: رانندگان از ترددهای غیرضرور در این مناطق به دلیل کاهش دید خودداری کنند.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و گفت: امروز در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و به تدریج در شرق کشور بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت که تدریجا این سامانه بارشی فردا از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی امروز روی دامنه های البرز مرکزی و شرقی و بخش های شرقی استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ خواهد داد که باعث کاهش دید می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی هشدار داد: به رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند، توصیه می کنیم تا از تردد غیر ضروری به دلیل کاهش دید خودداری کنند.

گودرزی درباره وضعیت آب وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری همراه وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده خواهد بود اما از بعد از ظهر، شاهد کاهش ابر و فردا و پس فردا (شنبه و یکشنبه) وزش باد ملایم خواهیم داشت. بیشینه دمای امروز هوای تهران 11 درجه بالای صفر و کمینه دمای فردا صبح تهران یک درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

به گفته وی، امروز در نیمه شمالی و نیمه شرقی کشور افت دما رخ خواهد داد. فردا نیز در اکثر نقاط کشور به ویژه در شهر تهران شاهد کاهش و سرد شدن دما خواهیم بود.

گودرزی یادآوری کرد: امروز آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی هستند./

برچسب‌ها:

نظر شما