شناسهٔ خبر: 50006 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر وزیر راه و شهرسازی به کهگیلویه وبویراحمد جهت بررسی عملیات جستجوی هواپیمای حادثه‌دیده آسمان/ بازدید عظیمیان از بافت تاریخی و مسکن مهر در استان سمنان

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کهگیلویه وبویر احمد جهت بررسی عملیات جستجوی هواپیمای حادثه‌دیده آسمان و بازدید میدانی از منطقه، بازدید رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از بافت تاریخی و مسکن مهر در استان سمنان، افتتاح ۲۵ پاسگاه پلیس در ۱۶ استان کشور به صورت همزمان و اتمام عملیات پل کیلومتر ۵۵ راه آهن قزوین- رشت از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

خراسان رضوی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از افزایش ۱۰ درصدی متوسط برخورداری از راه روستایی در شهرستان‌های تربت‌جام تایباد، باخرز خبر داد و گفت: متوسط برخورداری راه‌های روستایی در این شهرستان‌ها در سال ۹۲ حدود ۸۵ بوده و اکنون به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی از انعقاد قرارداد ۱۲۹ کیلومتر راه روستایی جدید در استان خبر داد.

کهگیلویه و بویراحمد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توجه به احتمالات موجود، منطقه پیش‌بینی شده برای سقوط هواپیما به سه قسمت تقسیم شده است گفت: تا کنون منطقه اصفهان از سمت سمیرم تا یاسوج به وسیله پهبادها و هلی‌کوپترها از نظر هوایی تا ارتفاع ۱۰ هزار پا بررسی شده و از تمام بخش‌ها چه مسیر اصلی هواپیما و چه مسیرهای جایگزین برای احتمال فرود آن عکس گرفته شده است.

تهران

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دماوند از وضعیت مناسب راه‌های حوزه استحفاظی و آمادگی کامل راهداران به‌صورت ۲۴ ساعته جهت خدمات‌دهی به هموطنان عزیز در محور دماوند –فیروزکوه خبر داد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بافت فرسوده شهرهای حسن‌آباد، محمدآباد، ورزنه، نوش‌آباد، کمشچه، کوشک، گلشن، جوزدان و میمه تصویب شد.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز جزئیات عملکرد یک‌ساله گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان را در حوزه راه تشریح کرد.

ایرانشهر

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پروژه احداث ساختمان ستاد اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر در سال جاری و در محل اداره کل قدیم این شهرستان آغاز شده است.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: میزان حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۱۳/۸ هکتار است.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان از بهسازی و افتتاح ساختمان پاسگاه پلیس‌راه پیش‌ساخته گهکم-حاجی‌آباد با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این استان خبر داد.

کرمان جنوبی

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری ۳ هزار مترمربع از اراضی شهرستان جیرفت رفع تصرف شد.

سمنان

در جلسه ایمنی نقاط حادثه خیز استان مقرر شد ۱۰ نقطه از نقاط حادثه خیز محورهای استان بزودی رفع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به منظور بازدید از بافت تاریخی سمنان، واحدهای مسکونی در مسکن مهر شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه به استان سفر کرده است.

لارستان

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان ملی زمین و مسکن در یک سفر دو روزه از زیرساخت‌های مخابراتی این اداره کل بازدید کرد.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از ۱۱۰ پرونده حقوقی راه و شهرسازی استان کرمان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه مختومه شده است.

مازندران

در راستای تمکین از بخشنامه ۵۷۵۷۳/۱۰۰/۰۲ مورخ ۹۶/۱۱/۰۵ دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی، رئیس اعضای هیئت‌مدیره و بازرسین سازمان نظام کاردانی ساختمان مازندران، اصل پروانه اشتغال خود را به اداره کل راه و شهرسازی مازندران تحویل دادند.

قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تحویل جدیدترین گریدر وتویوتا هایلوکس خریداری شده جهت ارتقاء کیفی سطح خدمات راهداری توسط این اداره کل به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین طی مکاتبه با استاندار قزوین از تهیه و تدوین شاخص‌های ۱۹ گانه ارتقای کیفیت زیست‌محیطی و حفظ حقوق شهروندی در شهرهای استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی از اتمام عملیات نصب تیر‌های فلزی پل بزرگ کیلومتر ۵۵ راه آهن قزوین رشت در محل تقاطع با آزادراه قزوین رشت خبر داد.

فارس

با حضور استاندار فارس عملیات اجرایی احداث تقاطع بزرگ غیرهمسطح ورودی داراب از سمت بندرعباس آغاز شد.

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، فرمانده پلیس راهور ناجا، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان کشوری، مراسم افتتاحیه هم‌زمان ۲۵ پاسگاه پلیس پیش‌ساخته در ۱۶ استان کشور از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی بدون افزایش قیمت خبر داد.

پروژه بهسازی و احداث باند دوم نهاوند – آورزمان قطعه اول و دوم به طول ۴ کیلومتر با حضور استاندار همدان، فرماندار شهرستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

کردستان 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه توسعه راه‌های استان از مطالبات جدی مردم است از برنامه‌ریزی و اقدام برای تحقق این امر خبر داد.

 

نظر شما