شناسهٔ خبر: 50007 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یکی از نمایندگان مجلس مطرح کرد؛

نوسازی تاریخی صنعت هوانوردی در دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفت/ نوسازی ناوگان هوایی نیازمند همراهی مجلس، دولت و سایر دستگاه‌ها است/ طرح موضوع استیضاح در شرایط حال حاضر کشور غیرکارشناسی است

حمید بنایی بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی در حال متحول شدن است و باید برای نوسازی ناوگان هوایی، مجلس، دولت و سایر دستگاه ها اهتمام بیشتری داشته باشند، گفت: خوشبختانه شاهد بودیم که مسئولان در سانحه هواپیما عملکرد بهتری نسبت به حوادث قبلی داشتند به طوری که وزیر راه و شهرسازی، خود در صحنه حاضر شد و با خانوادگان جانباختگان گفتگو کرد که اینها نشان از اهمیت موضوع نزد مسئولان دارد.

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی در رابطه با ارایه گزارشی از روند فعالیت‌ها و اقدامات در رابطه با سانحه هواپیمای ATR تهران- یاسوج، و ارزیابی خود از گزارش ارایه شده توسط وزیر راه و شهرسازی به مجلس به ارایه نکاتی پرداخت.  

بنایی با تاکید بر این مطلب که جلسه مشترک وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خوبی برگزار شد، گفت: آنچه مردم از ما می‌خواهند شفاف‌شدن تمامی ابعاد سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج است که این موضوع در جلسات مختلف از جمله جلسه‌ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی و ارایه گزارشی از روند اقدامات و همچنین فعالیت هایی که انجام شده است در دست بررسی قرار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام تسلیت به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای ATR تهران- یاسوج، تصریح کرد: بهرحال سانحه یک سانحه دلخراشی بود که جا دارد ضمن تسلیت به بازماندگان در جهت التیام زخم‌های خانواده‌های بازماندگان اقدامات موثری انجام گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس شواهد و گزارش ارایه شده توسط وزیر راه و شهرسازی، خوشبختانه شاهد بودیم که مسئولان عملکرد بهتری نسبت به حوادث قبلی داشتند. وزیر راه و شهرسازی، خود در صحنه حاضر شد و با خانوادگان جانباختگان گفتگو کرد که اینها نشان از اهمیت موضوع نزد مسئولان و پیگیری ابعاد حادثه دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: آنچه که مردم از ما نمایندگان مجلس انتظار دارند این است که مسئولان مستقیما پاسخگو باشند. همچنین، یکسری از اتفاقات نباید رخ دهد و تکرار آنها موجبات تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد که باید در این مورد اهتمام بیشتری از سوی مسئولان انجام شود.

وی تاکید کرد: اقداماتی که در حوزه نوسازی صنعت هوانوردی در این دولت و دولت قبل انجام شد حقیقتا قابل تقدیر و قدردانی است. صنعت هوایی ما الحمدلله دارد متحول می‌شود و به مرور بهتر هم خواهد شد. در عین‌حال، اگر انسجام بیشتری ایجاد شود و در عین حال، مجلس، دولت و سایر دستگاه‌ها کمک کنند و همه پای کار بیایند مشکلات در حد قابل قبولی کمتر خواهد شد.

بنایی با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از سفرها از طریق هواپیما انجام می شود، تصریح کرد: باید به سمت تامین هواپیماهای ایمن و ارتقای صنعت هوانوردی کشور برویم و این امری اجتناب ناپذیر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: الحمدلله پس از برجام کارهای خوبی در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته است. در این مورد آقای وزیر توضیحاتی را ارایه کرد و متعاقب آن نمایندگان نیز به بیان اظهارنظرهای خود در اینباره پرداختند. الحمدلله عملکرد حوزه وزارت راه و شهرسازی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه، بسیج، هلال احمر، اورژانس در حادثه سقوط هواپیما مثبت ارزیابی می شود و نظر نمایندگان مجلس را جلب کرد.

وی اعلام کرد: امیدواریم هرچه سریعتر اطلاعات جعبه سیاه هواپیما بازخوانی شود و اطلاعات مستدل، متقن و محکمی به مردم ارایه شود زیرا با اینکار علاوه بر شفافیت، اعتماد عمومی جلب خواهد شد و مردم به عملکرد وزارت راه و شهرسازی و مجلس نگاه مثبتی خواهند داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح مباحثی از جلمه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در شرایط حال حاضر غیرکارشناسی عنوان کرد و گفت: تا دلایل دقیق حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج مشخص نشود و در اینباره بررسی دقیق انجام نگیرد مباحثی همچون استیضاح بی‌مورد است زیرا اقدامات وزارت راه و شهرسازی در اینباره اقدامات بجایی بوده است. اینکه در این شرایط، بحث استیضاح را مطرح کنیم اقدامی بر اساس منطق و عدالت نخواهد بود.

وی تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متشکل از نمایندگانی است که عموما در رشته‌های عمران و رشته‌های تخصصی تحصیل کرده‌اند و به همین دلیل مباحث را کاملا از جنبه‌های علمی و کارشناسی و تخصصی و نه صرفا جنبه‌های احساسی، سیاسی و حذبی دنبال می‌کنند. همه ما پیگیر هستیم و مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند که اطلاعات لازم در اینباره بر اساس حقیقت و واقعیت به آنها اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت: ما در مجلس شورای اسلامی بدون برداشت‌های سیاسی موضوع حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج را دنبال می‌کنیم. الحمدلله، عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اینباره مثبت بوده است.

نظر شما