شناسهٔ خبر: 50132 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گزارش اماری؛

نجات جان ۱۲۶ نفر تا پایان بهمن ماه توسط تیم جستجو نجات دریایی بندر چابهار/ افزایش ۵۰ درصدی خدمات پزشکی به دریانوردان در بندر چابهار

نجات جان مسافران در بندر چابهار مقایسه آمار ۱۱ ماهه سال ۹۶ مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان دهنده رشد ۵ درصدی عملكرد این مركز در ارائه خدمات جستجو و نجات دريايی به دريانوردان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقایسه آمار ۱۱ ماهه سال ۹۶ مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان دهنده رشد ۵ درصدي عملكرد این مركز در ارائه خدمات جستجو و نجات دريايي به دريانوردان است.

در همین راستا، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از نجات ۱۲۶ نفر دریانورد در سال ۱۳۹۶، با انجام عملیات جستجو و نجات دریایی و هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار، در آب‌های دریای‌عمان خبر داد.

به نقل از همین مرجع، در راستای بهبود ارائه خدمات پزشکی، با تقویت کادر تخصصی شناور و واکنش موثر و به‌هنگام تیم جستجو و نجات این مرکز، شاهد افزایش ۵۰ درصدی خدمات پزشکی به دریانوردان زحمتکش، در آب‌های سواحل مکران بوده‌ایم.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، ضمن اعلام شماره تماس مخابراتی ۱۵۵۰ و کانال رادیویی ۱۶ فرستنده های VHF به عنوان راه‌های برقراری تماس با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار؛ توصیه می‌شود که دریانوردان قبل از عزیمت به دریا، از همراه داشتن تجهیزات ایمنی و مخابراتی اطمینان حاصل نمایند.

نظر شما