شناسهٔ خبر: 50153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خوزستان خبر داد:

امدادرسانی به سرنشینان ۴۰ خودرو و اسکان ۲۵ نفر در راهدارخانه‌های خوزستان

 ریزش کوه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به سرنشینان ۴۰ دستگاه خودرو امدادرسانی و ۲۵ نفر در راهدارخانه‌های خوزستان اسکان یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، غلام عباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: با بارش نزولات جوی در ۲۴ ساعت گذشته و تلاش ۲۲۸ نیروی راهدار مستقر در جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر، جاده شوش به منطقه فتح المبین (فکه) و محدوده پل شهید ناجیان به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه مسیر پل شناور مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین محور فتح المبین دهلران (پل نادری) انجام می‌شود.

بهرامی‌نیا ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ مورد ریزش کوه ناشی از بارش شدید باران در جاده‌های خوزستان رخ داد که ماموران راهداری وارد عمل شده و مسیرهای مسدود شده را باز کردند.

وی افزود: در ساعات گذشته برف‌روبی در راه‌های اصلی و گردنه‌های برف‌گیر خوزستان به ویژه تاراز صورت گرفته و سرنشینان ۴۰ وسیله نقلیه گرفتار در این گردنه‌ها توسط راهداران امدادرسانی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته سرنشینان ۲۵ وسیله نقلیه که در گردنه تاراز در برف گرفتار شدند با کمک راهداران نجات یافتند.

بهرامی‌نیا ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در ۲۴ شهرستان خوزستان شاهد بارش باران بودیم و یک شهرستان نیز با بارش برف و کولاک همراه بود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۲۲۸ راهدار با ۱۳۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در جاده‌های خوزستان مشغول به خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران هستند.

مدیرکل راهداری از مسافران خواست تا برای تردد در جاده‌های برف‌گیر و مسیرهای کوهستانی خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و از تردد غیرضروری خودداری کنند و همچنین سوخت، مواد غذایی و لباس گرم نیز به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون به غیر از مسیرهای مسدودی اعلام شده سایر جاده‌های خوزستان باز بوده و تردد عادی و روان است.

نظر شما