شناسهٔ خبر: 50184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای پیگیری پروژه‌های شرکت ساخت در استان صورت گرفت:

دیدار استاندار مازندران با معاون وزیر راه و شهرسازی

جلسه استاندار مازندران به اتفاق معاون امور عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل کشور و معاونین وی دیدار و در خصوص پروژه‌های این شرکت در مازندران بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، محمد اسلامی استاندار مازندران در این نشت ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان مازندران عنوان کرد:

با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در راه‌های این استان اقدامات در خور توجه ای در زمینه تعریض و چهارخطه شدن محورهای اصلی و شریانی استان در دست اجراست. که لازم است با تخصیص اعتبارات لازم و بهنگام شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها و به تبع روانی ترافیک  و کاهش تصادفات و تلفات در راه‌های ارتباطی استان باشیم.

اسلامی گفت: راه‌های ارتباطی مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیکی به پایتخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از راه‌های بسیار پرتراکم محسوب می‌شوند. همچنین فاصله کم مراکز جمعیتی در این استان و تراکم شهرها نیز بر اهمیت راه‌های درون استانی افزوده، لذا با این همه ویژگی هنوز توجه ویژه‌ای به این راه‌ها نشده است.

استاندار مازندران با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی افزود: توسعه زیرساخت‌های این استان به ویژه جاده‌ها، در دستور کار دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی در ادامه ضمن تأکید به توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به محور سوادکوه و هراز در جریان روان‌سازی ترافیک یادآور شد: با بهره‌برداری از ۵ کیلومتر باقیمانده از مسیر اصلی محور سوادکوه و همچنین بهره‌برداری از ۱۳ کیلومتر از محور هراز و دو دستگاه تونل تا قبل از پایان امسال تا حدودی حجم ترافیک در این محورها کاهش خواهد یافت اما ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی با اهتمام ویژه و توجه خاص نسبت به اتمام باقیمانده مسیر اقدام نماید تا انشاء اله شاهد حوادث تلخ و ناگوار در محورهای استان نباشیم.

در این دیدار که میرشفیع و کدخدازاده از معاونین دکتر خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌و‌نقل نیز حضور داشتند در خصوص  آزادراه قائم‌شهر به ساری و نکا - آزادراه قائمشهر به آمل-  محور سوادکوه، هراز، آزادراه تهران –شمال، راه ارتباطی مرزن‌آباد به کرج، جاده جوادالائمه (فرودگاه ساری)، محور ساری- تاکام، کنارگذر جنوبی بابل و فریدونکنار و همچنین راه‌های روستایی استان بحث و تبادل‌نظر و تصمیمات متناسبی اتخاذ شد و بر توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به منظور تخصیص اعتبارات لازم برای ادامه پروژه‌ها و طرح‌ها تأکید لازم به عمل آمد.

همچنین در این دیدار مقرر شد خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونین فردا (سه‌شنبه ۸ بهمن‌ماه ۹۶) بازدیدی از محورهای استان به عمل آورند.

نظر شما