شناسهٔ خبر: 50235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مازندران انجام شد:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محور سوادکوه/ تکمیل محور سوادکوه تا پایان امسال

بازديد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور و معاون عمرانی استانداری مازندران، نمایندگان مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی استان از محور سوادکوه بازدید کردند، این در حالیست که به گفته وی پنج کیلومتر باقی‌مانده از محور سوادکوه تا پایان امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، خیرالله خادمی امروز سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های راهسازی مازندران افزود: در حال حاضر این پروژه با فعالیت شبانه‌روزی در دست ساخت قرار دارد. 

وی اضافه کرد: پنج کیلومتر باقی‌مانده از محور سوادکوه تا پایان امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد که با زیر بار قرارگیری این محور، ترافیک تعطیلاتی در این نقطه کاهش خواهد یافت.

وی دلیل طولانی شدن این محور را ناشی از معارض حاشیه و سختی ایمن‌سازی دیواره‌های کوهستانی این پروژه دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل این پروژه سایر نواقص مانع تسهیل در تردد برداشته می‌شود.

خادمی بیان کرد: امسال حدود ۳ هزار میلیارد ریال در طرح‌های بزرگ راهسازی در جاده‌های هراز، سوادکوه و کندوان در مازندران با وجود محدودیت اعتباری و مالی دولت هزینه شد.

در این برنامه سید علی ادیانی نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار نیز با قدردانی از تلاش وزارت راه و شهرسازی در تکمیل پروژه چهارخطه سوادکوه گفت: این وزارتخانه به تمام وعده‌هایش در اجرای پروژه‌ها عمل کرد؛ وی خواهان تکمیل هر چه سریع‌تر چهارخطه محور سوادکوه شد.

خادمی همچنین افزود: در حال حاضر این پروژه با فعالیت شبانه‌روزی در دست ساخت قرار دارد. البته با بهره‌برداری از ۵ کیلومتر باقیمانده از این محور این  پروژه به اتمام نهایی نمی‌رسد و زیرگذر، دوربرگردان‌ها و پل در محدوده پل سفید سوادکوه باید در دو سال آینده ساخته شود.  

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: طلب مالکان اراضی و مسکن واقع در طرح چهارخطه سوادکوه پرداخت می‌شود و برای پرداخت طلب این افراد ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد که ۱۳۵ میلیارد ریال از این اعتبار به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شد.

خادمی با بیان این که تاکنون ۵۰ واحد مسکونی واقع در طرح خریداری و تخریب شد، اظهار داشت: واحدهای واقع در طرح به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی می‌رسد که مابقی پس از تأمین اعتبار خریداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در راه‌های منتهی به شمال کشور هزینه شده است، افزود: در سال گذشته دولت با وجود محدودیت‌های اعتباری و مالی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال در طرح‌های بزرگ راهسازی در راه‌های منتهی به شمال کشور هزینه کرده است.

وی افزود: در محور فیروزکوه ۱۲۰۰ میلیارد ریال، محور هراز ۱۰۰۰ میلیارد ریال، قطعه اول آزادراه تهران – شمال ۵۵۰۰ میلیارد ریال، محور تنکابن – قزوین – الموت ۱۰۰۰ میلیارد ریال و آزادراه قزوین – رشت ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مازندران دارای ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و مواصلاتی و همچنین حدود ۴۰۰ کیلومتر راه کوهستانی دارد. این استان سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون نفر مسافر است و محور سوادکوه، هراز و کندوان از مهمترین محورهای مواصلاتی مازندران به تهران است.

گفتنی است در این بازدید قطعات مختلف محور سوادکوه، محور ساری – تاکام، کمربندی ساری و سه‌راهی لاریم مورد بازدید معاون وزیر و هیئت همراه قرار گرفت.

نظر شما