شناسهٔ خبر: 50266 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کمپانی AKQUINET:

شفافیت اطلاعاتی گام نخست بندر هوشمند است/ مدیریت انرژی و ایمنی؛ دو اولویت بنادر هوشمند/ بدون اتوماسیون واحد نمی‌توان به بنادر هوشمند رسید

نوربرت کلتنر مدیر کمپانی AKQUINET گفت: دسترسی همه به اطلاعات بندری، مدیریت انرژی و ایمنی جزو الزام‌های رسیدن به بنادر هوشمند است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نوبرت کلتنر مدیر کمپانی AKQUINET که در آلمان فعال است در همایش بین المللی بندر هوشمند با تاکید بر حساسیت کار بنادر هوشمند افزود: اولین مرحله ایجاد یک بندر هوشمند، اشتراک اطلاعات و امکان دسترسی برای همه مردم و شرکت‌های فعال است. کاری که برای اولین بار بندر برمن آلمان در سال ۱۹۷۷ تحت عنوان سیستم یکپارچه اطلاعات انجام داد.

مدیریت انرژی و ایمنی؛ اولویت‌های بندر هوشمند

وی در مورد موضوعاتی که برای هوشمندسازی بنادر حایز اهمیت است تصریح کرد: وجود اتوماسیون هوشمند یکی از ضرورت‌ها است چرا که کنترل همه امور از طریق یک دفتر انجام می‌شود . در نتیجه آن خطرات و ریسک‌های موجود برای افراد نیز حذف خواهد شد.مدیریت انرژی و ایمنی دو مساله اساسی دیگر در سامانه‌های بنادر هوشمند است.

وی ادامه داد: اتوماسیون‌ها ضمن امکان ارتباط آنلاین با مشتریان، نمای روشنی از تمام تجهیزات و وضعیت موجود بندر ارائه می کند که بدون این سامانه نمی توان به سمت هوشمندسازی بنادر حرکت کرد.

سامانه‌ها باید راهبردی باشند و مطابق نیازهای بندر طراحی شوند

مدیر کمپانی AKQUINET با اشاره به سیستم رزرواسیون بندر هامبورگ عنوان کرد: در این بندر کامیون‌ها و شناورها قبل از ورود به کشتی فضای مورد نیاز خود را رزرو می‌کنند و بندر قبل از ورود بار آمادگی کامل برای جابجایی آن را دارد. البته این سامانه‌ها باید راهبردی باشند و مطابق نیازهای بندر طراحی شوند .

وی گفت: بحث مهم دیگر در راه اندازی یک بندر هوشمند، پایانه های مجازی هستند که امکان برنامه ریزی از ابتدا تا انتهای عملیات بندری را به صورت مجازی ایجاد می کند و سپس با انتقال به اتوماسیون در واقعیت محقق می شود.پایانه مجازی امکان مدیریت زمان و آینده را به بندر می‌دهد و از پیش همه اقدامات و فعالیت‌ها را به دقت برنامه‌ریزی می کند.

کلتنر با اشاره به سرمایه گذاری ۲۶ میلیون یورویی در یک اتوماسیون بندری اظهار کرد: با توجه به هزینه های این سامانه، باید قبل از برنامه‌ریزی جنبه‌های اقتصادی را نیز در کنار جنبه‌های عملیاتی آن پیش‌بینی کرد.به هر ترتیب بنادر هوشمند از زمان و هزینه‌های بندری کاسته و میزان درآمدزایی را افزایش می‌دهد.

نظر شما