شناسهٔ خبر: 5034 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رسولی نژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی مشهد تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد/ ایجاد ۴۴ ایستگاه امداد خودرو در جاده‌های منتهی به خراسان رضوی

محمود رسولی نژاد مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در نوروز ۹۳ مشهد مقدس پذیرای حدود سه میلیون زائر امام رضا(ع) بود گفت: ۴۴ ایستگاه امداد خودور در جاده‌های منتهی به استان خراسان رضوی برای ارائه خدمات به وسایل نقلیه ایجاد می‌شود.

محمود رسولی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۵ اسفند امسال آغاز و تا ۱۷ فروردین ۹۴ ادامه دارد گفت: دستگاه‌های مختلفی در حوزه‌های حمل و نقل، امور فرهنگی، امنیت و سایر موارد در تامین رفاه حال زائران در ایام نوروز ۹۴ آمادگی دارند؛ در همین زمینه چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌‌ای با حضور استاندار و دستگاه‌های ذیربط برگزار شد تا دستگاه‌های مختلف از حداکثر ظرفیت خود برای ایجاد رفاه زائران استفاده کنند.

وی گفت: در ایام نوروز سال ۹۳ مشهد مقدس پذیرای بیش از سه میلیون زائر امام رضا (ع) بود که با توجه به اینکه چهارم فروردین ۹۴ مصادف با شهادت حضرت فاطمه (س) است نوروز پیش رو مسافران بیشتری به مشهد مقدس سفر می‌کنند و آمادگی برای پذیرش مسافران نوروزی تا ۲۰ درصد ظرفیت نسبت به نوروز ۹۳ وجود دارد.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی به آمادگی ظرفیت فرودگاه‌ها، راه آهن و جاده‌های استان خراسان رضوی برای پذیرش مسافران اشاره کرد و گفت: ظرفیت پایانه‌های استان در برخی روزها حتی تا ۱۰۰ درصد هم افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی تاکسی جدید به ظرفیت استان در ایام نوروز اضافه خواهد شد افزود: ضمنا تعداد زیادی کانکس‌های اضطراری درمانی توسط اداره کل بهداشت و درمان استان در اطراف حرم مطهر مستقر می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استان خراسان رضوی از بررسی هتل‌ها و اقامتگاه‌های مشهد برای سکونت زائران خبر داد و افزود: در این بررسی‌ها «خانه‌مسافر»هایی شرایط لازم را برای پذیرش زائران نداشتند که به آنها تذکر داده شد.

رسولی نژاد ادامه داد: حدود ۴۴ کیوسک پاسخ به سوالات و اطلاع رسانی مسافران در خیابان های منتهی به حرم مطهر(ع) ایجاد خواهد شد، ضمن اینکه ۴۴ ایستگاه امداد خودرو در جاده‌های منتهی به استان خراسان رضوی برای ارائه خدمات به وسایل نقلیه مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه روز ۲۵ اسفند روز «مانور خدمت» در سطح استان خراسان رضوی نامگذاری شده است گفت: در این روز مانوری جهت آماده‌باش و خدمت رسانی انجام می‌شود./

نظر شما