شناسهٔ خبر: 50435 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای عالی اشتغال مطرح شد؛

تکالیف مهم دستگاه‌های مسئول برای اشتغال‌زایی در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین

جلسه جلسه شورای عالی اشتغال دیروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تشکیل شد و مقرر شد وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی خود در ارتباط با بازآفرینی شهری را اولویت‌بندی کرده و براساس این اولویت‌ها منابع مورد نیاز را اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،در جلسه شورای عالی اشتغال طرح اصلاح بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این راستا موضوع اعطای تسهیلات به توسعه‌گرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید بانک مرکزی نحوه تامین مالی و شیوه اعطای تسهیلات را تنظیم و ارایه کند.

پیش‌بینی می‌شود از محل اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده به ازای حداقل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید، سالانه ۲۸۰ هزار شغل جدید ایجاد شود.

در این جلسه همچنین مقرر گردید وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی خود در ارتباط با بازآفرینی شهری را اولویت‌بندی کرده و براساس این اولویت‌ها منابع مورد نیاز را اختصاص دهند.

در جلسه شورای عالی اشتغال موضوع اشتغال در حوزه فضای مجازی و موانع موجود در توسعه این حوزه و همچنین بهبود فضای کسب و کار تخصصی در حوزه فضای مجازی هم مورد تاکید قرار گرفت در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شدند موانع موجود در این مسیر از جمله قوانین مالیاتی، تشریفات و ثبت را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای لازم را برای رفع این موانع، پیگیری کنند.

پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷، ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی ایجاد شود. همچنان که در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده است.

در زمینه طرح «آموزش در محیط واقعی کار» نیز مقرر گردید افرادی که در طرح آموزش در محیط واقعی کار وارد می‌شوند اعم از کارپذیر و آموزش‌دهنده، مورد حمایت قرار گرفته و تا یکسال می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه فعالیت نمایند.

نظر شما