شناسهٔ خبر: 50532 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فراخوان جذب ایده‌های پایانه مسافری هوایی ایران‌شهر

فرودگاه امام خمینی(ره) وزارت راه و شهرسازی و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نظر دارد دستیابی به ایده‌های برتر برای طراحی پایانه مسافری هوایی بین‌المللی ایران‌شهر (پایانه ایران‌شهر) را از طریق فراخوان عمومی، به مرحله اقدام بگذارد. این فراخوان به منظور جلب مشارکت همه علاقمندان و صاحبان اندیشه و نظر، صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شرکت‌کنندگان در این مرحله می‌توانند انتظار خود و ذهنیتی که دوست دارند پایانه فرودگاهی اصلی کشورشان داشته باشد را بیان کنند. شرکت در این فراخوان برای عموم مردم آزاد است. شرکت‌کنندگان می‌توانند از اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشند، اعم از شرکت‌های معماری و طراحی، طراحان حرفه‌ای، دانشجویان و حتی دانش‌آموزانی که می‌خواهند سهمی در آینده فرودگاه خود داشته باشند.

گفتنی است با هدف آزادسازی ظرفیت‌های خلاقانه فکری و طراحی، محدودیتی در قالب و سبک ارائه برای ایده‌ها وجود ندارد. بنابریان نحوه ارائه دیده، توضیحات درباره آن و روش انتقال صحیح مفهوم برعهده شرکت‌کننده خواهد بود.

مشخصات پایانه ایران‌شهر: سومین پایانه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) واقع در ۳۵ کیلومتری جنوب تهران که اکنون در مرحله مطالعاتی قرار دارد. این پایانه در فاز اول احداث توانایی پذیرش ۲۵ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت. ایران‌شهر بزرگترین پایانه هوایی کشور خواهد بود و در فاز نهایی توسعه قادر به جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون مسافر می‌باشد.

جوایز: ایده‌های برتر در فرآیند طراحی مفهوم و هویت پایانه فرودگاهی ایران‌شهر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همجنین به ۱۰ ایده برتر داخلی و ۵ ایده برتر خارجی جوایز ارزنده به همراه تندیس و لوح تقدیر اعطا خواهد شد.

زمان‌بندی: از ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶ لغایت ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۷

شرکت کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را از یکی از طریق وبسایت www.MyAirport.ir، رایانامه Idea@myairport، نشانی پستی تهران، خیابان قائم‌مقام فراهانی، کوچه یکم، پلاک ۱۳، دبیرخانه ایران‌شهر، شماره دورنگار ۸۹۷۷۸۰۷۰ و یا شبکه‌های مجازی ارسال و کد رهگیری دریافت کنند./

نظر شما