شناسهٔ خبر: 50555 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

واکنش تند نوبخت به استیضاح‌کنندگان آخوندی:

مگر آخوندی برای نوسازی ناوگان هوایی مورد انتقاد قرار نگرفت؟/ مگر وزیر راه قرارداد ۲۰۰ هواپیما برای ناوگان هوایی را امضا نکرد؟/ مگر همین وزیر خطوط ریلی را گسترش نداد و با تمام توانش کار نکرد؟

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: سوال من این است که مگر همین وزیر برای نوسازی ناوگان هوایی مورد انتقاد و تمسخر قرار نگرفت که این موضوع اولویت ندارد. مگر همین وزیر از یک فرصتی که بعد از برجام ایجاد شد؛ استفاده نکرد و قرارداد ۲۰۰ هواپیما را برای ناوگان هوایی امضا نکرد مگر تا الان با دست خالی و این امکانات محدود ۱۱ فروند هواپیما وارد کشور نکرده است. مگر این وزیر خطوط ریلی را گسترش نداده و با تمام توانش کار نکرده است؟

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرگزاری شبستان درخصوص استیضاح راه و شهرسازی و کار و تعاون گفت: اگر منظور این است که دولت درخصوص این تصمیم مجلس در ارتباط با استفاده از حق قانونی خود برای استیضاح چه نظری دارد قطعا دولت در این باره نظر احترام آمیزی دارد و مجلس می‌تواند از این حق قانونی خود استفاده کند و وزرا را استیضاح کند، اما آیا اینکه این دو وزیر عملکردشان از شهریور تا زمان حاضر طوری بود که نشان داده شود توانایی این مسئولیت را ندارد قطعا اینجا دولت مخالف مجلس است، چون هر دو وزیر جزو وزرای فعال و توانای دولت هستند.

وی ادامه داد: این بحث استیضاح به موضوع سقوط هواپیمای تهران یاسوج ربط پیدا کرد، اما سوال من این است که مگر همین وزیر برای نوسازی ناوگان هوایی مورد انتقاد و تمسخر قرار نگرفت که این موضوع اولویت ندارد. مگر همین وزیر از یک فرصتی که بعد از برجام ایجاد شد؛ استفاده نکرد و قرارداد ۲۰۰ هواپیما را برای ناوگان هوایی امضا نکرد مگر تا الان با دست خالی و این امکانات محدود ۱۱ فروند هواپیما وارد کشور نکرده است. مگر این وزیر خطوط ریلی را گسترش نداده و با تمام توانش کار نکرده است؟

سخنگوی دولت درخصوص وزیر کار و تعاون نیز اینگونه توضیح داد: آقای ربیعی زمانی که در هیئت دولت از کارگران صحبت می‌کند همگی این احساس را داریم که از ته دل درباره آن‌ها صحبت می‌کنند چرا که از همان جنس آنهاست. همین اقدام انسانی وزیر در هفته گذشته در مقابل بازنشستگان معترض که در مقابل وزارتخانه تجمع کرده بودند جای تقدیر دارد که وزیر خود را موظف دید در جمع آن‌ها حضور پیدا کرده و با احترام آن‌ها را به داخل وزارتخانه آورده و صحبت‌های آن‌ها را بشنوند.

وی ادامه داد: این انسان‌ها که با تمام وجود تلاش می‌کنند را باید تکریم کنیم استیضاح مانند آن سوالی است که از ریییس جمهور کردند که چرا رکود داریم؛ اینکه نقطه قوت دولت است. دولت رشد منفی را به مثبت تبدیل کرد و تمام مراجع جهانی اعلام کردند که سال گذشته ایران ۸۱ میلیارد دلار و امسال پیش بینی می‌شود ۹۴ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلیش اضافه شد. با شرایطی که در آن هستیم و مشکلات موجود و با توجه به اقدامات انجام شده آیا از این دولت باید سوال کرد یا آن را تشویقش کرد البته حق مجلس است که سوال کند، اما جا‌هایی ورود پیدا می‌کند که آن‌ها نقطه‌های قوت است.

نوبخت تصریح کرد: با همه این اوصاف ما از مجلس تقدیر می‌کنیم و از آن راضی هستیم؛ مجلس همکار ما است. همیشه افکارعمومی مجلس در راستای خواست مردم عمل کرده است و مردم آخرین ورژین فکریشان را در انتخابات ۲۹ اردیبهشت انجام دادند یعنی مجلس که نماینده مردم است می‌داند که نظر مردم است و من شهادت می‌دهم که مجلس نهایت همکاری را با دولت داشته است حتی درباره تصویب بودجه.

نظر شما