شناسهٔ خبر: 50571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری سیستان و بلوچستان خبر داد:

آمادگی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان برای جابجایی مسافران نوروزی

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از آمادگی این اداره کل جهت اجرای طرح نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: همه‌ساله و با توجه به اوج تقاضا برای مسافرت هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت سفری ایمن برای مسافران صورت گرفته و حمل‌ونقل مسافر در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، خانقائی گفت: امسال پیش‌فروش بلیت اینترنتی اتوبوس‌ها از تاریخ ۹۶/۱۱/۱۷ آغاز شده و طرح نوروزی جابجایی مسافران نوروز نیز از ۲۳ اسفند تا ۱۵ فروردین ادامه می‌باید و لازم است مسافران به منظور مدیریت سفر خود از هم‌اکنون اقدام به تهیه بلیت نمایند.

وی گفت: مسافران می‌توانند به منظور انجام سفری توأم با آرامش و اطمینان و از قبل برنامه‌ریزی شده نسبت به خرید بلیت اینترنتی از طریق سایت‌های www.payaneh.ir و www.irsafar.com و یا سایت‌های اختصاصی شرکت‌های مسافربری اقدام نمایند.

خانقائی همچنین با اشاره به اینکه در نوروز امسال تعداد ۱۰۵ دستگاه اتوبوس vip به‌منظور رفاه حال مسافران جهت تردد در مسیرهای طولانی پیش‌بینی شده است، گفت: امسال هیچ‌گونه افزایشی در قیمت بلیت‌ها نخواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود در طول اجرای طرح نوروز ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر مسافر از خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش مسافر به مقاصد درون و برون‌استانی استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در پایان بر نقش استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایمنی سفرها تأکید و رضایت مسافران را از اولویت‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و گفت: در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران کلیه نمایندگی‌ها و دفاتر نظارت این اداره کل مستقر در پایانه‌های مسافری سراسر استان با شماره تماس ۳۳۴۳۲۸۸۸ در طول اجرای طرح به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران می‌باشند، همچنین سایت این اداره کل به نشانی اینترنتی sb.rmto.ir و شماره پیامک ۳۰۰۰۱۴۳ نیز پل ارتباطی این اداره کل با مسافران در طول سفرهای نوروزی است.

وی در پایان با اشاره به آمادگی بخش راهداری اعم از ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیروهای راهداری و راهدارخانه‌ها گفت: امسال ۴۹۰ نفر از راهداران در ۶۵ گروه ثابت و سیار در شمال استان با تجهیزات و امکانات لازم تا پایان طرح نوروزی (۱۵ فروردین) کار خدمات‌رسانی به مردم و مسافران را بر عهده دارند. همچنین ۱۶ باب راهدارخانه، ۱۳۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین، ۶۵ گشت راهداری با اولویت راه‌های اصلی و پرتردد برای خدمات‌رسانی به مسافران در جاده‌ها مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از هموطنان خواست قبل از سفر با استفاده از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها شامل نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند، سایت، تلفن گویا و کانال اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت راه‌های کشور بصورت آنلاین اطلاع حاصل نمایند.

نظر شما