شناسهٔ خبر: 50619 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

جایزه دادمان منشاء آثار فراوانی در کیفیت بخشی به محیط شهری و بین‌شهری/ افزودن بخش برگزیده آثار منتخب مردمی در همایش آتی جایزه دادمان

محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که جایزه دادمان منشاء آثار فراوانی در کیفیت بخشیدن به محیط شهری و بین شهری است، گفت: همایش جایزه دادمان منشاء اثرات مهمی است و در سال آتی به صورت ملی برگزار خواهد شد و موضوع رضایتمندی مردم در سال‌های آتی به همایش افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، عصر ۱۶ اسفندماه در اختتامیه دومین همایش جایزه دادمان که در سالن اجلاس سران برگزار شد ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش گفت: این همایش درعین آنکه می‌تواند منشاء خیر باشد، در عین حال در حوزه عمران و شهرسازی تاثیرگذار خواهد بود.

ایزدی با اشاره به اینکه این دوره از همایش دومین دوره‌ای است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حوزه معماری و شهرسازی تلاش ما بر این بود که هم آثار واصله و پروژه‌هایی که می‌توانست منشاء‌اثر باشد توسط هیات داوران داوری شود و به همایش راه یابد و هم معرفی خوبی از تلاش‌های سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها داشته باشیم.

معاون معماری و شهرسازی ادامه داد: پروژه های متنوعی واصل شده بود که بخشی از آنها به پروژه های شهری اختصاص داشت و توانست تلاش شهرداران مختلف را برای ارتقای کیفیت فضاهای شهری معرفی کند که این دست از پروژه‌ها ارزیابی شده و جزو آثار منتخب قرار گرفتند.

ایزدی افزود: عرصه دیگری که مورد توجه قرار گرفت و آثار در آن دسته نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند عرضه حفاظت و بهره‌برداری بود که در این بخش نیز توانستیم کارهای خوب را توسط هیات داوران مورد داوری قرار دهیم.

وی ضمن تقدیر و سپاسگزاری از تلاش های بخش خصوصی خاطر نشان کرد: امروز به ویژه شاهد هستیم که بخش خصوصی با سرمایه شخصی تلاش می کند تا از میراث باارزش کشور محافظت کند. به همین دلیل و برای تشکر از تلاش های این بخش، تلاش هایی که در عرصه معماری و فناوری های نوین نیز بودند مورد بررسی قرار گرفتند و در فهرست آثار باارزش داوری شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، بهسازی و نوسازی بافت های روستایی را نیز از دیگر بخش های مهم این جایزه برشمرد و تصریح کرد: همایش جایزه دادمان منشاء اثرات مهمی است و در سال آتی به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم در سال های آتی این برنامه ادامه یابد و ابعاد گسترده ای به خود بگیرد. به خصوص تجربه هایی که در سال های گذشته آغاز شده موید این مطلب است که آینده معماری و شهرسازی به جای کمیت، کیفت خواهد بود. زیرا اجراهایی که در شهرهای مختلف در سال های اخیر در حال انجام است نشان می دهد که ارتقای کیفیت در اولویت قرار گرفته است.

ایزدی همچنین اعلام کرد: بخشی که انتظار داریم تا در سال آتی به بخش های مختلف جایزه دادمان اضافه شود، موضوع رضایتمندی مردم است که در سال های آتی به بخش های مختلف همایش افزوده خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کاری که باید مدنظر قرار دهیم این است که نگاه بهره برداران را نیز موردتوجه قرار دهیم. در همین راستا، تجربه هایی که تحت عنوان بازآفرینی در وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود به این موضوع توجه دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون در شهرهای زندگی می کنیم که شاخص های زیست پذیری در آنها به شدت کاهش یافته است اگرچه کارهای در جهت ارتقای کیفیت انجام شده و در دست انجام است اما ضروری است تا در عرصه های مختلف سیاستگذاری هایی در جهت ارتقای کیفیت داشته باشیم.

وی درپایان اظهار امیدواری کرد تا همایش جایزه دادمان به جریانی اثر گذار در سراسر کشور تبدیل شود.

گفتنی است در دومین همایش جایزه دادمان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، احمد خرم، خانواده شهید دادمان، حامد مظاهریان مسکن و ساختمان و همچنین امورمجلس، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون دامادی و رجبی، استادان معماری و چهره‌های برتر و ماندگار حوزه راه و همچنین مسکن و شهرسازی حضور داشتند.

نظر شما