شناسهٔ خبر: 50629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی:

قربانیان حوادث جاده‌ای هر هفته به اندازه یک هواپیمای ۳۰۰ نفره است

جلسه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: میزان قربانیان حوادث جاده ای هر هفته به اندازه یک هواپیمای ۳۰۰ نفره است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، جواد وحدتی فرد در کارگاه آموزشی مدیریت صحنه تصادفات ویژه روسای پلیس راه و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی که در سالن همايش هاي این اداره كل برگزار شد، افزود: همین طور که حمل و نقل را به عنوان رکن توسعه تلقی می کنیم، متاسفانه یکی از آقت های اصلی کشورمان، سوانح رانندگی است و هر هفته به اندازه یک هواپیمای ۳۰۰ نفره، قربانی حوادث جاده ای می شوند.

اما متاسفانه حساسیت چندانی در رابطه با این موضوع در کشور دیده نمی شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بخشی از تقصیر به ما بر می گردد که نتوانسته ایم این موضوع را به عنوان یک مسئله و دغدغه برای مدیران ارشد نظام و جامعه تعریف کنیم.

وحدتي فرد افزود: باید مسئله قربانیان حوادث رانندگی در کشور به عنوان یک مسئله اجتماعی مطرح شود.ايشان در ادامه افزودند همانطور كه بعضا دلار و سكه حرف روز در محافل خصوصي و عمومي مي باشد بايستي مسئله سوانح و اينكه سوانح رانندگي باعث شده تا به توسعه      فقر دركشورمنجر شود را به عنوان يك مسئله اجتماعي درتريبون هاي نماز جمعه ، امامان جماعت ، محافل تخصصي و عمومي و حتي خصوصي گسترش دهيم تا مشاركت همگان را براي كاهش سوانح رانندگي در كشور را به دنبال داشته باشيم .

فرمانده پلیس راه خراسان رضوی هم در این کارگاه آموزشی در سخنانی گفت: در حالی که ۳۰ ارگان در حمل و نقل دخیل هستند، اما الان در حوزه حمل و نقل، پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، در سیبل و پیشانی کار قرار دارند.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: قانون تکلیف پلیس را فقط اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی قرار داده، اما به دلیل این که بسیاری از این ۳۰ ارگان فقط در جلسات حضور دارند، پلیس راه و راهداری مجبورند جور بقیه را بکشند و کارمان را به گونه ای انجام دهیم که در مواقع حوادث پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به تصادف زنجیره ای بیش از ۱۰۰ خودرو با یکدیگر در آزادراه شهید شوشتری (مشهد-باغچه) طی نوروز امسال، اظهار داشت: اگر این حادثه به خوبی مدیریت و مستندسازی نمی شد، شاید عواقب بسیار بدی در پی داشت.

وی همچنین گفت: بخشی از کارمان برای به روز شدن، پیشگیری است؛ اما این که بتوانیم صحنه تصادف را مدیریت کنیم که پس از سانحه، اتفاقات دیگری نیفتد، بسیار مهم است و جزو پازل ایمنی است.
سرهنگ امیدوار با تاکید بر افزایش همگرایی و هم افزایی میان راهداری و پلیس راه که نوک پیکان هستند، افزود: باید به گونه ای مدیریت کنیم که مردم راضی باشند.

گفتني است در اين دوره آموزشي سرهنگ سید هادی هاشمی رييس اسبق پليس راه کشور به عنوان مدرس به ارایه نکات آموزشی درخصوص چگونگی مدیریت صحنه تصادف توسط عوامل پلیس راه و راهداری پرداخت./

نظر شما