شناسهٔ خبر: 50634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصراللهی زاده مطرح کرد؛

اتمام پروژه راه آهن همدان سنندج جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور است

بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: اتمام پروژه راه آهن همدان سنندج جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور است و در سال ۹۵ و سال جاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، بهرام نصراللهی زاده ۱۵ اسفند ماه ۹۶ به همراه معاون فنی سازمان و مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از قطعات مختلف پروژه راه آهن همدان– سنندج در مسیر استان همدان، شهرستان قروه و شهرستان دهگلان بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

راه آهن تهران همدان سنندج غرب کشور را به پایتخت ایران و شبکه ریلی کشور متصل می‌کند که مسیر تهران تا همدان سال گذشته به بهره برداری و در سفر رییس جمهور به استان همدان افتتاح گردید و مسیر همدان تا سنندج در سه قطعه در حال اجراست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جریان این بازدید با اشاره به اینکه این پروژه جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور است، گفت: در سال ۹۵ دکتر نوبخت صرفاً برای بررسی وضعیت این پروژه بصورت زمینی به استان کردستان سفر و تمام قطعات پروژه راه آهن همدان – سنندج را بازدید کرد و خوشبختانه پس از آن سفر اعتبار بسیار خوبی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از هیچ تلاشی برای گره گشایی از کار دستگاه اجرایی و پیمانکاران پروژه راه آهن همدان – سنندج فروگذار نخواهد کرد، گفت: این پروژه جزو اولویت‌های دولت و مردم در استان کردستان است و همه مسئولین در همه دستگاه‌های مرتبط وظیفه داریم برای تسریع در روند اجرای این پروژه تلاش کنیم.

نصراللهی زاده افزود: متاسفانه قطعه دوم این پروژه در گذشته پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشت که در سال جاری به پیمانکار جدید واگذار شده و این پیمانکار با جدیت بسیار خوبی کار می‌کند و امیدواریم با رفع موانع پروژه و تسریع در روند اجرایی، بتوانیم همه قطعات را اتمام و عملیات روسازی و ریل گذاری و احداث ایستگاه‌ها را به انجام برسانیم.

نظر شما