شناسهٔ خبر: 50672 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مخالفان خرید هواپیماهای جديد از ضعف در نوسازی ناوگان حرف نزنند/ حذف وزیر راه و شهرسازی تبعات سنگينی دارد/ قبل از دولت یازدهم هواپیماهای فرسوده شرقی خریداری می‌شد

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه حذف وزیر راه و شهرسازی در آستانه سفرهاي نوروزي تبعات سنگينی درپي دارد، گفت: کسانی که در دوران انعقاد قرارداد خرید هواپیماهای نو مخالفت و سنگ‌اندازی می‌کردند امروز نباید از ضعف در نوسازی ناوگان هوایی حرف بزنند و آخوندی را مقصر بدانند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و راه و شهرسازی به نقل از ایلنا مهرداد لاهوتی با بیان اینکه در این شرایط استیضاح وزیر راه و شهرسازی را منطقی نمی‌دانم، گفت: مخالفان و منتقدان آقای آخوندی باید بگویند نقش وزیر راه در سانحه سقوط هواپیمای آسمان چه بوده است؟

وی تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی موفق‌ترین عضو کابینه دولت در استفاده از شرایط پس از برجام بوده و نوسازی ناوگان هوایی را علی رغم موانع داخلی و خارجی متعدد کلید زد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه همه ملت ایران از وقوع سانحه هواپیما آسمان متاثر هستند اما راهکار جلوگیری از این سوانح کنار گذاشتن وزیری که تلاش خود را برای نوسازی ناوگان کرده نیست، گفت: وزارت راه و شهرسازی پس از امضای تفاهمنامه برجام توانست با سه کمپانی قدرتمند غربی سازنده هواپیما قرارداد خرید هواپیما منعقد کند و چندین فروند هواپیما هم وارد کشور شد.

لاهوتی اظهار داشت: کسانی که آن روزها منتقد خرید هواپیماهای نو بودند و مدعی بودند خرید هواپیما نباید در اولویت باشد چرا امروز از ضعف در نوسازی ناوگان هوایی حرف می زنند و وزیر راه را مقصر عدم نوسازی ناوگان می دانند؟

وی افزود: قبل از دولت یازدهم صنعت هوایی کشورمان در تحریم بود و تمام هواپیماهایی که خریداری می شد هواپیماهای فرسوده شرقی بودند اما با تلاش های تیم وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم قرارداد خرید ۲۰۰ هواپیمای جدید غربی منعقد شد که البته افرادی هم در داخل کشور در مسیر خرید هواپیماهای نو سنگ اندازی کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در آستانه شروع سفرهای نوروزی نباید وزیر راه استیضاح و چنین وزارتخانه ای با سرپرست اداره شود، گفت: در مهم ترین ایام کاری وزارت راه و شهرسازی، کنارگذاشتن مدیر این وزارتخانه می تواند تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

لاهوتی تاکید کرد: از سوی دیگر هنوز اطلاعات خروجی از جعبه سیاه نهایی و جمع بندی نشده است چرا قبل از مشخص شدن علت سانحه باید وزیر راه را استیضاح کنیم. استیضاح وزیر راه قبل از پی بردن به علت اصلی سانحه کاملا غیر منطقی است.

وی ادامه داد: معتقدم جلسه استیضاح وزیر راه باید به بعد از مشخص شدن علت سانحه هواپیمای آسمان و بعد از انجام سفرهای نوروزی برگزار شود. هر چند که معتقدم نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح روز سه شنبه به کنار گذاشتن آقای آخوندی رای نمی دهند.

نظر شما