شناسهٔ خبر: 50687 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

کرم‌پور نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین:

برخی به خاطر اختلافات سیاسی نمی‌خواهند اقدامات مثبت وزارت راه را ببینند/ آخوندی در شفاف‌سازی و پیشگیری از فساد بالاترین نمره را دارد/ استیضاح وزیر در آستانه نوروز امنیت ۲۵ میلیون سفر را به مخاطره می‌اندازد

کوروش کرم پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص استيضاح وزير راه وشهرسازي و تبعات آن در بحث امنیت جاده‌ها در ایام نوروز گفت: اگر استیضاح الان انجام می‌گیرد و اگر نتیجه آن حذف وزیر باشد یقین داشته باشید که کشور در بحث راه و شهرسازی و بحث حمل و نقل جاده ای و در رابطه با ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای هم در خارج و هم در داخل ضربه‌های غیرقابل جبرانی خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کوروش کرم‌پور حقیقی، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درخصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی و اعلام وصول آن از سوی هیات رئیسه و اینکه ارزیابی‌شان از این مساله چیست، اظهار داشت:  معتقدم در استیضاح، نمایندگان براساس عملکرد وزیر رای می‌دهند و واقعیت‌ها را خواهند دید. در این استیضاح بازهم آقای آخوندی باتوجه به اقدامات بزرگی که انجام داده‌اند با رای بالایی ابقا خواهند شد.

این نماینده خانه ملت در پاسخ به این سوال که برخی از همکاران ایشان معتقدند این استیضاح بیشتر جنبه سیاسی داشته و یکسری به دنبال بهره وری‌های خودشان از این مساله هستند، گفت: در این مورد ما می‌یبنیم استیضاح آخوندی بعد از سقوط هواپیمای آسمان صورت می‌گیرد. جالب اینجاست که خود استیضاح‌کنندگان اکثرشان اعتقادشان بر این است که مسئولیت این سقوط بیشتر برعهده وزارتخانه دیگری است و چه قبل از سقوط و چه بعد از سقوط وزارت راه آنچه که می‌بایست انجام بدهد و پیشگیری کند از این وقایع در سطح منطقه و خصوصا در مسیر فرودگاه یاسوج را انجام داده است.

وی با اشاره به این نکته که نوسازی گسترده صنعت هوانوردی فقط در دوره آخوندی روی داد و قرارداد خرید ۲۰۰ هواپیما تاریخی و بی‌سابقه بود گفت: بعد از سقوط هم آخوندی وزیری بوده که شخصا در محل رفته و جزو اولین‌هایی بوده که زودتر از گروه‌های امدادرسان حاضر شده است. در یک شرایط بد آب و هوا ریسک همه مسائل را می‌پذیرد و مثل یک امدادگر حضور پیدا می‌کند. در صورتی که مسئولیت اصلی اصلا برعهده ایشان نبوده است.

وی درخصوص بحث سیاسی در استیضاح وزیر افزود: بعضا در این جریان تعدادی از نمایندگان دنبال روشنگری هستند. ولی یکسری هم اختلافات سیاسی دارند و خدمات صورت گرفته اصلا برای آنها مهم نیست که وزارت راه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی چه اقدامات چشمگیری داشته است. واقعا اگر عملکرد وزارتخانه را مورد ارزیابی قرار بدهیم با شفاف سازی‌هایی که در دوران آخوندی صورت گرفته است بالاترین نمره را در پیشگیری از هرگونه در عملکرد او می‌بینیم.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین درخصوص اینکه آیا استیضاح وزیر در آستانه سفرهای نوروزی که هرساله بیش از ۲۵ میلیون سفر را شاهد هستیم می‌تواند امنیت این سفرها را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: بالاخره وقتی نمایندگان تصمیم می‌گیرند قطعا به این مساله واقف هستند که بابت تصمیم خودش در این دنیا و آن دنیا باید پاسخگو باشد حالا این تصمیم چه در حمایت از وزیر و چه در مخالفت باشد. ما مسلمان بوده و ادعا می‌کنیم جزو خواص جامعه هستیم در رابطه عمل خودمان، ایمان و اعتقادمان باید پاسخگو باشیم.

وی درباره تبعات این استیضاح در امنیت جاده‌ها در ایام نوروز و اینکه آیا تاثیری منفی خواهد داشت،اظهار داشت: قطعا تاثیر خواهد داشت.  شما نگاه کنید استیضاح الان انجام می‌گیرد و اگر نتیجه آن حذف آقای آخوندی باشد یقین داشته باشید که کشور در بحث راه و شهرسازی و بحث حمل و نقل جاده ای و در رابطه با ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای هم در خارج و هم در داخل ضربه‌های غیرقابل جبرانی خواهد خورد. این طور نیست که در این شرایط چنین اقدامی انجام دهیم و فکر کنیم که به مردم خدمت می‌کنیم. خدمت به مردم تعریف دارد و این یک واقعیت است.

کرم‌پور با اشاره به یکی از مباحث مطرح شده در کمیسیون عمران گفت: یکی از عزیزان در کمیسیون عمران از وزیر سوال کرد که چرا استعفا نمی‌دهید. آخوندی در جواب این نماینده گفت که من اگر استعفا می‌دادم و می‌دانستم که استعفای من مسیر بررسی موضوع سقوط هواپیما را به انحراف نمی‌کشد یقینا این کار را می‌کردم. ایشان معتقد بود که استعفای ایشان مسیر رسیدگی و بررسی سقوط هواپیما را منحرف می‌کند و مردم دقیقا فکر می‌کنند که او مقصر بوده است.

وی در این خصوص در پاسخ به این سوال که آیا با این موارد و با توجه به این دیدگاه در نهایت استیضاح در فضایی عادلانه خواهد بود، گفت: ان شاء ا... شما شاهد خواهید بود که نمایندگان چقدر براساس وجدان بیدار و یک کار کارشناسی خودشان را در مورد دو وزیری که آمدند و استیضاح می‌شوند، اعلام خواهند کرد. تمام تلاش نمایندگان این است که یک تصمیم آگاهانه، خدایی که مسئولیت دار است را بگیرند.

نظر شما