شناسهٔ خبر: 50688 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

اگر استیضاح به امنیت سفرهای نوروزی لطمه بزند مجلس باید پاسخگو باشد/ تاکید بر حفظ امنیت جان بیش از ۲۵ میلیون مسافر ایام نوروز

سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،گفت: باید مجموعه دولت در آرامش و با استقرار نیروها و قابلیت‌هایی که دارد سفرهای ایام نوروز را مدیریت کند و ماندن وزیر راه و شهرسازی در این مرحله از زمان ضروری است، در غیر اینصورت اگر به موضوع ایمنی و امنیت سفرها در ایام نوروز لطمه وارد شود همه باید پاسخگو باشیم.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این برهه از زمان با توجه به سفرهای ایام نوروز ۹۷، گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی به لحاظ موقعیت زمانی با توجه به پایان سال به هیچ‌عنوان به صلاح نیست.

موسوی بیوکی با تاکید بر این مطلب که هم اکنون در این استیضاح سیاست دارد وارد فن و مباحث کارشناسی موضوعات مورد سوال وزیر راه و شهرسازی می‌شود، افزود: شاهد بودیم که در رای گیری دولت زمانیکه به وزرای دولت رای می دادند دوستان ما در مجلس می‌خواستند به تعدادی از وزرا به دلایل سیاسی رای ندهند که یکی از آنها نیز دکتر آخوندی بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون و بار دیگر استیضاح آقای آخوندی آغاز شده است و این از رویکرد سیاسی نشات گرفته است.  

موسوی بیوکی ادامه افزود: به لحاظ فنی، باید کمیته‌ای تشکیل و موضوع استیضاح به صورت فنی بررسی شود. هم اکنون و در اسفندماه طرح مساله استیضاح را به صلاح نمی‌دانم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید طرح موضوعاتی به این مهمی در آرامش و با استقرار تمامی نیروها و قابلیت‌ها باشد. همچنین باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که بیش از ۲۵ میلیون سفر در ایام نوروز انجام می شود و طرح مساله استیضاح در این برهه از زمان به نفع هیچکس نیست. زیرا باید مجموعه دولت در آرامش و با استقرار نیروها و قابلیت‌هایی که دارد سفرهای ایام نوروز را مدیریت کند و ماندن وزیر راه و شهرسازی در این مرحله از زمان ضروری است.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت باید شخص رئیس‌جمهوری مسئولیت امنیت سفرهای نوروزی را برعهده بگیرد زیرا سوال از وزیر راه و شهرسازی در واقع با این هدف که ایمنی سفر و مسافرت‌های مردمی بالا برود انجام می‌شود که اگر به این موضوع لطمه وارد شود همه باید پاسخگو باشیم. 

نظر شما