شناسهٔ خبر: 50702 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با صدور پیام مطرح شد؛

تسلیت وزیر راه و شهرسازی به مناسبت درگذشت همایون شهنواز خالق دلیران تنگستان

آخوندی امضا وزیر راه و شهرسازی طی پیامی درگذشت همایون شهنواز هنرمند صاحب نام کشور و کارگردان سریال‌هایی همچون دلیران تنگستان را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن پیام تسلیت وزیر راه و شهرسازی بدین شرح است:

هنرمند صاحب‌نام و متواضع، استاد همایون شهنواز ناباورانه از بین ما رفت و به دیدار حق شتافت و دوستداران فرهنگ و هنر را داغدار کرد. شیفتگی او به تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین باعث شد که در سال‌های جوانی، و در شرایط حساس تاریخی کشور، سریال «دلیران تنگستان»، یکی از جاودانه‌ترین آثار تلویزیون را خلق نماید و با نگاهی ملی و میهنی، روایتی استعمارستیزانه از قیام مردم دلیر و وطن‌دوست بوشهر و تنگستان را در برابر متجاوزان انگلیسی ارائه کند. این نگاه هوشمندانه و زمانه‌شناسیِ مؤثر همایون شهنواز سبب شد تا شهید «رئیسعلی دلواری» از پس پرده‌ی غبارآلود تاریخ رخ بنماید و رشادت‌ها و دلاوری‌های او و مردمان دلوار و تنگستان عالمگیر شود. شهنواز اگرچه آثار ارزشمند دیگری همچون سریال تلویزیونی «روزهای به‌یاد ماندنی» و فیلم سینمایی «شاه خاموش» را هم ساخته و برای فیلمنامه‌ی «شب واقعه» که براساس زندگی شهید دریاقلی سورانی است، سیمرغ بلورین هم گرفته، اما اگر تنها همان سریال «دلیران تنگستان» را داشت، کافی بود تا نامش برای همیشه در تاریخ فرهنگ و هنر ما ماندگار شود.

اینجانب به نوبه خود، از صمیم قلب، این مصیبت را به جامعه هنری کشور و خاندان محترم شهنواز تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای روان بلندش آمرزش و رحمت گسترده و برای بازماندگان و همکارانش، تندرستی و عمر دراز توأم با توفیق خدمت به کشور عزیزمان ایران مسألت می‌کنم.

عباس آخوندی

وزیر راه و شهرسازی

نظر شما