شناسهٔ خبر: 50769 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

واکنش انجمن‌ها و اتحادیه‌ها به استیضاح:

حمایت انجمن شرکت‌های راهسازی ایران از وزیر راه و شهرسازی/ انتظارات باید متناسب با امكانات باشد

لوگو انجمن شرکت‌های راهسازی ایران همزمان با اعلام وصول طرح استیضاح وزیر راه وشهرسازی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی صدور بیانیه‌ای حمایت خود از وی را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی انجمن شرکت‌های راهسازی ایران طی بیانیه‌ای حمایت رسمی خود از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را اعلام کردند:

با سلام و احترام  ضمن آرزوی موفقیت‌های بیشتر آن سروران گرامی در خدمت به میهن اسلامی، مراتب ذیل معروض می‌گردد:

۱-هرچند پرسش و توضیح خواستن از مسئولین اجرائی كشور در حیطه وظایف نظارتی آن نمایندگان محترم می‌باشد ولی نباید فراموش كرد كه: " انتظارات باید متناسب با امكانات باشد " و امید است نحوه برگزاری این استیضاح، نمونه‌ای از افتخار جمهوری اسلامی ایران در برقراری عدل و عدالت گردد.

۲- در شرایط فعلی كشور كه دشمنان از هر طرف با ابزارهای تبلیغ ناروا و تحریم نابجا بر علیه كشور ما یكپارچه شده‌اند، هر سه وزیر محترم كه خوشبختانه از مسئولین متعهد و سختكوش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، با زیرمجموعه‌های خود آنچه در توان دارند، جهادگونه در راه خدمت به كشور و ملت غیور ایران انجام داده‌اند و در این شرایط وظیفه داریم از همه خدمتگزاران به میهن اسلامی قدردان باشیم.

۳-از آنجا كه مسئولین این انجمن، سابقه حضور ۶۰ ساله در امورات راه و راهسازی كشور دارند، خصوصا توضیحاتی را در مورد وزارت محترم راه و شهرسازی معروض می‌دارند:

الف-امروزه كشور ما با دارا بودن ۲۶۰۰ كیلومتر آزادراه، ۱۷۰۰۰ كیلومتر بزرگراه، ۳۷۰۰۰ كیلومتر راه اصلی، ۵۰۰۰۰ كیلومتر راه فرعی، ۹۰۰۰۰ كیلومتر راه روستائی؛ ۲۵۰ كیلومتر مترو، ۷۰ فرودگاه و اسكله، زیرساخت‌های توسعه‌ای مناسبی دارد و لازم است ضمن حفظ و نگهداری از این سرمایه ملی به تداوم احداث زیرساخت‌ها متناسب با برنامه‌های توسعه‌ای آینده كشور اقدام كنیم.

ب-ارزش این زیرساخت‌ها فقط در حوزه راه‌های زمینی بالغ بر ۴۰۰۰۰۰ میلیارد تومان است كه باتوجه به استانداردهای جهانی برای نگهداری بهینه آن‌ها (۴% تا ۶%) اقلام حدود ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان، بودجه سالیانه لازم است ولی آن سروران ارجمند به خوبی آگاه هستند كه در شرایط فعلی، كل بودجه وزارت راه و شهرسازی  ۹۰۰۰ میلیارد تومان است كه سهم نگهداری راه‌ها در آن ۳۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. لذا ضروریست مدنظر قرار گیرد كه در چه شرایطی و با چه امكاناتی مجموعه وزارت راه، در نگهداری و حفظ این سرمایه‌های ملی كشور می‌كوشند.

ج-جناب آقای دكتر آخوندی كه مهندس عمران و دكترای اقتصاد دارند، در این شرایط نامساعد، با درایت تمام و همت كامل و ایجاد حسن رابطه با كل مجموعه خرد و تمامی نهادهای صنفی، مهندسی، حرفه‌ای كشور در راه توسعه صنعت ریلی، هوایی و دریایی كشور می‌كوشند و ساختار سازمانی بسیار متعادلی را در سازمان‌های مربوطه به وجود آورده‌اند كه تداوم مسئولیت ایشان، شرایط درخشان‌تری را برای كشور رقم خواهد زد.

با توجه به مراتب بالا، امید است در فرا رسیدن سال نو و شكوفائی طبیعت، آن نمایندگان محترم كه عصاره فضلیت ملت هستند و با در نظر گرفتن تمامی شرایط موجود و تكرار حمایت مجلس محترم از دولت خدمتگزار، همبستگی بیشتر جامعه اسلامی ایران را در معرض دید جهانی به نمایش درآوردند.

با امید به توفیق الهی

دبیر- علی آزاد

نظر شما