شناسهٔ خبر: 50815 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی هرمزگان:

المان‌های شهری باید ریشه در هویت شهری شهرها داشته باشند

ابراهیم رستم گورانی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از رسیدن به نتیجه قابل قبول در پیاده‌سازی المان‌های شهری در هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی در همایش شهرداران هرمزگان افزود: با هم‌اندیشی و همفکری که با شهرداران تمامی شهرهای استان صورت گرفته است در حوزه المان‌های شهری به نتیجه مناسبی دست پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ساخت المان‌های شهری باید چند نکته را در نظر داشت، گفت: وضعیت جغرافیای شهر، فرهنگ زندگی و پوشش مردم شهر و مبحث اقتصادی ساخت المان می‌توان نتیجه بهتری را در احداث المان شهری گرفت.

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی هرمزگان با تأکید بر مشارکت شهروندان در ساخت المان‌های شهری عنوان کرد: برگزاری مسابقات طراحی و ساخت المان شهری می‌تواند ایده‌های بسیار خوبی را به شهرداران بدهد، لذا همه شهرداران باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: اکثر شهرهای ما در المان‌های میادین فقیر هستند و شهرداران باید هرچه زودتر اقدامات لازم را در خصوص اجرا و احداث المان‌های شهری انجام دهند.

گورانی ادامه داد: مسئله مهم دیگر که باید در اجرای مبلمان به آن توجه داشت، مناسب‌سازی معابر برای استفاده معلولین است.

مدیر معماری و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به بازآفرینی شهری گفت: یکی از طرح‌هایی که در این زمینه آغاز شده بازآفرینی در محله چاهستانی‌های بندرعباس است که می‌تواند در همه شهرهای استان نیز صورت گیرد، بدیهی است اینگونه بازآفرینی بافت‌های فرسوده منجر به افزایش روحیه و نشاط در ساکنین این محلات می‌شود و همچنین دستگاه‌های مختلف مخصوصاً شهرداری می‌توانند خدمات‌رسانی بیشتری به این محلات داشته باشند.

وی بیان کرد: درآمدهای دولتی کفاف عملیات عمرانی شهری را نمی‌دهد، لذا شهرداری‌ها باید بتوانند خودشان کسب درآمد کنند، پروژه‌های مشارکتی و پروژه‌های گردشگری ظرفیت‌های خوبی برای کسب درآمد هستند که باید شهرداران نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

نظر شما