شناسهٔ خبر: 50818 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بیرانوندی عضو فراکسیون امید مجلس؛

طرح استیضاح در روز‌های پایانی سال به صلاح کشور نیست

محمد بیرانوندی یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که طرح استیضاح در روز‌های پایانی سال به صلاح نیست، گفت: اکنون فصل شلوغ وزارت راه در آستانه سفر‌های نوروزی است و استیضاح ربیعی و آخوندی رای نمی‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد بیرانوندی، با اشاره به طرح استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی اعلام کرد: استیضاح حق مسلم نمایندگان است و قطعاً تا سوالی درمورد عملکرد وزرا مطرح نباشد، استیضاحی کلید نمی‌خورد، اما در مجموع این ۳ طرح استیضاح را در مقطع زمانی فعلی به صلاح نمی‌دانم.

وی افزود: باتوجه به این‌که در روز‌های پایانی سال قرار داریم، همه وزرا تمام‌‎وقت به‌دنبال تامین منابع برای پاسخگویی به مطالبات پرسنل و زیرمجموعه خود هستند. بنابراین در شرایطی که همه کارکنان چشم‌به‌راه وزیر هستند، وزرای مورد استیضاح باید برای قانع کردن نمایندگان وقت بگذارند و این درست نیست و در این برهه زمانی آسیب‌هایی به همراه دارد و به صلاح نیست.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خرم‌آباد در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت خاص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فصل تعیین مزد سال آینده و درگیری وزارت راه و شهرسازی در آستانه سفر‌های نوروزی یادآور شد: بحث فقط این نیست و شما در این فصل از سال، هیچ وزارتخانه‌ای را پیدا نمی‌کنید که شرایط عادی داشته باشند.

او اضافه کرد: هم‌اکنون تعیین مزد در وزارت کار به مشکل جدی برخورده است، پرداخت عیدی و حقوق بسیاری از کارکنان دولتی با مشکلات اساسی روبرو شده، سفر‌های نوروزی عملاً درگیری ویژه‌ای برای وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌کند و به‌طور کلی پایان سال زمان مناسبی برای استیضاح نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوالی درباره عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که شخص وزیر کار را فردی خلاق، دانا و عالم به این حوزه می‌دانم، اما قبول دارم که نواقصی در حوزه مدیریتی این وزارتخانه وجود دارد. بنابر این اگر آقای ربیعی تیم مدیران خود را ترمیم کرده و انسجام بهتری در تیم خود ایجاد می‌کرد، قطعاً نتیجه بهتری می‌گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: حتماً اگر فرصتی مجدد به وزیر تعاون داده شود تا با اعمال تغییرات لازم در زیرمجموعه مدیریتی خود، نسبت به احیای این وزارتخانه اقدام کند، مفید خواهد بود. چرا که فارغ از نگاه‌های سیاسی، شخص آقای ربیعی را فردی دانا و آگاه به حوزه کار و تامین اجتماعی می‌دانم.

بیرانوندی در پاسخ به پرسشی درمورد پیش‌بینی نتیجه استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی به ایلنا گفت: طبیعتاً نمایندگان استقلال رای دارند و هر کدام نیز دلائلی برای طرح این استیضاح‌ها دارند، اما به شخصه معتقدم که هیچ‌کدام از این ۲ استیضاح ربیعی و آخوندی رای نخواهد آورد و درمورد استیضاح حجتی نیز بهتر است در آینده اظهارنظر کنیم. البته باید توجه داشته باشیم که استیضاح حجتی اساساً به اندازه ۲ استیضاح دیگر جدی نیست.

نظر شما