شناسهٔ خبر: 50870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره راهداری خراسان رضوی خبر داد:

نظارت مستمر بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌های استان در طرح ویژه نوروزی

حامد افتخارزاده رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری خراسان رضوی گفت: با هدف ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به مسافران و زائران امام رضا (ع) در ایام نوروز ۹۷، در قالب یک طرح فشرده از بیستم بهمن‌ماه امسال تا ۱۵ فروردین ۹۷، از تمامی مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌های استان بصورت پیوسته مورد بازدید قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، سید حامد افتخارزاده این بازدیدها را در راستای ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای و ایمنی در ترافیک محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و گفت:

با توجه به اینکه در حال سپری کردن آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ و آغاز سفرهای نوروزی هستیم، کنترل و بازدید هرچه بیشتر اماکن خدماتی و رفاهی حاشیه راه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و در این ایام محورهای مواصلاتی استان به مانند همه‌ساله نقش بسیار مهمی در جابجایی خیل عظیم مسافران و زائران آقا علی بی موسی‌الرضا خواهد داشت و این اداره کل با آمادگی کامل تا پایان سفرهای نوروزی و با یک برنامه‌ریزی منسجم، تلاش خود را برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به عاشقان آن حضرت در این حوزه بکار بسته است. بدین منظور لزوم نظافت کامل نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، تأمین گرمایش اماکن داخل مجتمع‌ها، تأمین آب گرم داخل سرویس‌ها، آماده‌سازی مکانی برای مادران و نوزادان، امکان دسترسی آسان جانبازان و معلولین به اماکن داخل مجتمع، ارتقاء کیفی فضای سبز، نظافت عمومی داخل مجتمع‌ها، نصب بنرهای اطلاع رسانی و حضور دائمی مدیر داخلی مجتمع در محل مجتمع در ایام نوروز ۱۳۹۷ به کلیه مالکان مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان ابلاغ گردیده و مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با تأکید بر نقش قابل‌توجه مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در ارتقاء ایمنی جاده‌ها افزود: هدف غایی این اداره کل، جذب مسافران جاده‌ای به داخل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی به منظور برخورداری از یک استراحت کوتاه‌مدت رضایت‌بخش، استفاده از امکانات داخل مجتمع‌ها، رفع خستگی و پیگیری سفر به شکلی ایمن تا رسیدن به مقصد است. لیکن دستیابی به این هدف، نیازمند ارتقاء سطح خدمات در داخل مجتمع‌های خدماتی رفاهی تا حداقل یک سطح قابل‌پذیرش برای مسافران و ترددکنندگان جاده‌ای است.

در این راستا، نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد و ارائه خدمات در مجتمع‌های خدماتی رفاهی تأثیر قابل‌توجهی خواهد داشت. لذا به منظور نظارت بر نحوه فعالیت و خدمات‌دهی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، تشکیل تیم‌های نظارتی از خردادماه امسال در دستور کار قرار گرفته و با هدف اثربخشی بیشتر نظارت‌ها، این تیم‌ها بصورت کمیته‌های شهرستانی تشکیل شدند و بازدید و پیگیری رفع نواقص مجتمع‌های خدماتی رفاهی موجود در هر شهرستان، به کمیته شهرستان مذکور واگذار شد. این کمیته‌ها با مشارکت نمایندگان فرمانداری‌ها، کارشناسان بهداشت، ستاد اقامه نماز، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در طول سال بصورت ماهیانه مجتمع‌های خدماتی رفاهی را مورد بازدید و نظارت قرار داده و نواقص موجود را تا رفع نقص پیگیری می‌نمایند. لیکن در طرح نوروزی، این بازدیدها بطور ویژه و فشرده از ۲۰ بهمن‌ماه امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در جریان این بازدیدها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، پمپ‌بنزین‌ها، مساجد و نمازخانه‌ها و امامزاده‌ها از جمله مکان‌های مورد بازدید هستند که نواقص موجود در هریک شناسایی و به مالکان ابلاغ گردیده و متعاقباً پس از یک مهلت ۱۰ تا ۱۵ روزه جهت رفع نواقص، مجدداً مورد بازدید قرار می‌گیرند و در صورتی که اماکن خدماتی دارای نقص، نسبت به رفع نواقص اقدام نکنند از ادامه فعالیتشان تا زمان رفع نواقص ممانعت به عمل می‌آید.

افتخارزاده بیان کرد: برای این بازدیدها چک‌لیست‌های یکپارچه‌ای تدوین گردیده که ملاک عمل کلیه تیم‌های بازدیدکننده در سطح استان است. این چک‌لیست‌ها قابلیت امتیازدهی داشته و مجتمع‌های خدماتی رفاهی در پایان هر مرحله بازدید امتیاز می‌گیرند. لذا به منظور تشویق این واحدها به ارتقاء خدمات به مسافران جاده‌ای، در نظر است که مجتمع‌های خدماتی رفاهی در پایان این طرح رتبه‌بندی شده و برخورداری از هرگونه تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی احتمالی، کاهش احتمالی تعرفه‌های آب و برق و سوخت و امثال آن در سال ۱۳۹۷ بر اساس رتبه‌بندی مذکور صورت پذیرد.

رئیس اداره بازرگانی و سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به تأکیدات معاون محترم امور زیارت استانداری خراسان رضوی به ارتقاء سطح خدمات به مسافران جاده‌ای افزود: بدین منظور، به موازات فعالیت کمیته‌های شهرستانی، یک کمیته ناظر استانی نیز بر فعالیت کمیته‌های شهرستانی نظارت عالیه داشته و از ۲۰ بهمن امسال، بطور منظم با سرکشی به محورهای مختلف استان بر عملکرد کمیته‌های نظارت شهرستانی نظارت عالیه دارد. در این کمیته، نمایندگان استانداری، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان، ستاد اقامه نماز، دانشگاه علوم پزشکی استان و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان حضور دارند.

وی در پایان ضمن آرزوی سفری خوش و ایمن برای کلیه هموطنان عزیز بخصوص زوار آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) تأکید کرد: هموطنان عزیز می‌توانند شکایات، نظرات و پیشنهادات خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۲۵ پیامک نمایند. تأکید می‌گردد در متن پیام‌های ارسالی حتماً به نام مجتمع خدماتی رفاهی و یا محل مجتمع حتماً اشاره شود تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد. اطلاعات کلیه مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.۱۴۱.ir قرار گفته و هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور از موقعیت قرارگیری مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان مطلع گردند. همچنین بروشورهایی نیز تهیه گردیده که در مبادی ورودی استان و خروجی شهر مقدس مشهد در اختیار مسافران محترم نوروزی قرار خواهد گرفت. در این بروشورها، اطلاعات دقیق مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان از نظر محل مجتمع و امکانات موجود در مجتمع تجمیع شده است تا اطلاعات لازم را در اختیار مسافران عزیز نوروزی قرار دهد.

نظر شما