شناسهٔ خبر: 50873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اعلام کرد:

آمادگی کامل بخش‌های حمل‌ونقل استان مرکزی برای سفرهای نوروزی هموطنان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل استان مرکزی گفت: هماهنگی کامل مجموعه‌های حمل‌ونقلی برای سفرهای نوروزی هموطنان صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، پنجمین جلسه شورای حمل‌ونقل استان به ریاست مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی و حضور کوکنار مدیرکل راه‌آهن، ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی، زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حسین نسب مدیر فرودگاه اراک، شجاعی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تشکیل شد.

قبل از شروع جلسه اعضای شورای حمل‌ونقل از قسمت‌های مختلف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از جمله آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه آسفالت و آزمایشگاه مکانیک خاک بازدید کردند و مسئولین آزمایشگاه‌ها توضیحات مبسوطی در خصوص دستگاه‌ها و تجهیزات موجود و نحوه عملکرد و کاربرد آن‌ها ارائه دادند.

جلسه با سخنان شارقی ریاست جلسه آغاز و ایشان ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه در خصوص برنامه‌ها و عملکرد نوروزی سال ۹۷ توضیحاتی ارائه داد و بر آمادگی کامل مجموعه‌های حمل‌ونقلی برای سفرهای نوروزی هموطنان تأکید کرد.

سپس شجاعی مدیر آزمایشگاه گزارش کاملی در خصوص اقدامات و عملکرد آن دستگاه ارائه داد. راه‌اندازی تجهیزات و آموزش در رشته آسفالت‌های حفاظتی، انجام مطالعه ۸۲۰ کیلومتر از راه‌های استان جهت تهیه شناسنامه راه‌های استان، تجهیز و راه‌اندازی بخش قیرهای امولسیون، انجام ۱۹۰۰ متر عملیات حفاری در قالب ۶۰ پروژه جهت پارامترهای مهندسی خاک، انجام ۶۰ آزمایش جهت طبقه‌بندی خاک، انجام ۴۰۰۰۰ آزمایش خاک، بتن، آسفالت، مغزه گیری، کشش و سایر مطالعات، تجهیز بخش مقاومت مصالح، برگزاری دوره‌ها و سمینارهای آموزشی، چاپ و انتشار کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف ژئوتکنیک و غیره تنها بخشی از اقداماتی بود که وی برشمرد.

پیگیری استقرار اکیپ هواشناسی در فرودگاه به دلیل حساسیت موضوع بخصوص به دلیل افزایش پروازها که حداقل ۵۰ پرواز در روز صورت می‌پذیرد و همچنین راه‌اندازی هواشناسی زرندیه به دلیل اتمام ساختمان آن از دیگر مصوبات جلسه بود.

در پایان مصوب شد تا مدیران عضو شورای حمل‌ونقل اقدامات و برنامه‌های نوروزی خود را ظرف مدت یک هفته به دبیرخانه شورا ارسال نمایند.

نظر شما