شناسهٔ خبر: 50918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گیلان انجام شد:

آزادسازی بیش از ۵۵ هکتار از اراضی ملی در استان گیلان طی سال ۹۶

نشست جلسه همایش آموزش و گفتمان تخصصی پایان سال یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در ابتدای این جلسه سرهنگ نظمی فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان گفت: جلسه همایش آموزش و گفتمان تخصصی پایان سال یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان به منظور هماهنگی‌های لازم در اجرای مأموریت‌های حساس یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در ایام تعطیلات نوروزی، ارائه عملکرد یک‌ساله، بررسی چالش‌ها، موانع و مشکلات و ایجاد راهکار و دستورات با استفاده از تدابیر و رهنمودهای مدیرکل محترم راه و شهرسازی گیلان تشکیل شده است.

سرهنگ نظمی ضمن تشکر از پشتیبانی و حمایت‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان به ارائه گزارش کار سال ۹۶ پرداخت و در خصوص وظایف یگان حفاظت گفت: جلوگیری از اخلال، تصرف، تجاوز، تخریب و دخالت در اراضی عمومی، تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان، متصرفان و متجاوزان از وظایف و اختیارات این یگان است که با جدیت و تمام توان در حال انجام است و این مسئله باید در جامعه نهادینه شود که اراضی چه در محدوده شهر چه خارج از شهر دارای مالکیت بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی برخورد قانونی می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سال ۹۶ با اقدام به‌موقع تیم‌های گشت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیش از ۵۵ هکتار از اراضی ملی به ارزش حدود ۲۲۳۰ میلیارد ریال آزادسازی و به بیت‌المال بازگشت اضافه کرد: بیشترین رفع تصرفات از حیث ارزش ریالی مربوط به شرق استان گیلان است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نورزی گشت‌های یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان به صورت ۲۴ ساعته آماده‌باش هستند از همه مردم عزیز استان خواست به محض مشاهده و اطلاع از تصرفات غیرقانونی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تعرضات به بیت‌المال، با شماره تلفن ۳۳۱۱۹۴۷۲-۰۱۳ (یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان) تماس حاصل نموده و اطلاع‌رسانی نمایند.

در ادامه این جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ضمن تشکر از سرهنگ نظمی فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان و همکارانشان گفت: خوشبختانه با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان گیلان تصرف اراضی ملی توسط متصرفین به حداقل رسیده و که این نشان‌دهنده جدیت تلاش‌های این عزیزان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی گیلان، این استان بیشتر موردتوجه زمین‌خواران است و یگان حفاظت از اراضی ملی استان باید مبارزه با زمین‌خواران را بزرگ‌ترین وظیفه خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به قانون احترام بگذارند، افزود: از همه همکاران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان انتظار داریم با همه متصرفین با دید یکسان برخورد شود.

در پایان جلسه از تعدادی از نیروهای برتر یگان حفاظت از اراضی ملی زمین و مسکن استان گیلان با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما