شناسهٔ خبر: 50926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۶ صورت گرفت:

اعطای ۲۱۷۰ واحد تسهیلات بافت فرسوده در مازندران

بافت فرسوده مازندران مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران پرداخت تسهیلات برای بافت‌های فرسوده شهری را فرصتی مناسب برای نوسازی و بهسازی این محدوده‌ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: با توجه به مصوبات هیئت محترم وزیران و در راستای تحقق قانون ساماندهی، حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و عرصه‌های ناکارآمد شهری، ارائه تسهیلات در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۶ بالغ بر ۲۱۷۰ واحد به ارزش ریالی بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال توسط بانک عامل مسکن به متقاضیان، تسهیلات پرداخت شد.

بهادری ارائه تسهیلات در محدوده‌های هدف را از بسته‌های تشویقی دولت عنوان کرد: که میزان تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال و شهرهای کمتر از جمعیت مورد نظر، ۳۰۰ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی است.

 وی همچنین تأکید کرد: همکاری و هم‌افزایی بین اداره کل راه و شهرسازی و بانک‌های عامل استان با محوریت بانک مسکن در راستای پرداخت به موقع تسهیلات، نقش بسیار مهمی را در ترغیب و تشویق ساکنان و انبوه‌سازان به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای استان دارد.

بهادری همچنین به رویکرد تشویقی دیگر دولت در خصوص اعطای تسهیلات در قالب صندوق مسکن یکم به متقاضیان در بافت‌های فرسوده استان اشاره کرد و گفت: میزان سود تسهیلات در محدوده‌های بافت‌های فرسوده در قالب طرح صندوق یکم ۸/۵ درصد است که با تائید اداره کل راه و شهرسازی به متقاضیان پرداخت می‌گردد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی دولت در زمینه‌های مختلف به ویژه یارانه تسهیلات پرداختی که در قالب لایحه پیشنهادی دولت محترم در بودجه سال آتی پیش‌بینی شده است، بتوانیم شاهد ارتقاء کمی و کیفی زندگی ساکنان محلات هدف در شهرهای استان مازندران باشیم.

نظر شما