شناسهٔ خبر: 51157 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری نخستين مانور پيش‌بينی نشده جستجو و نجات دريايی در بندر نوشهر

کیاکجوری معاون دريايی و بندری اداره كل بنادر و دريانوردی استان مازندران از برگزاری نخستين مانور پيش‌بينی نشده «جستجو و نجات دريايی» در بندر نوشهر همزمان با آغاز طرح نوروزی سفرهای دريايی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران، سعيد كياكجوری روز جمعه در حاشيه برگزاری اين مانور با اعلام اين مطلب افزود: اين مانور به صورت كاملا پيش بيني نشده و براساس سناريوي واقعي انجام شد.

وی خاطر نشان كرد: در اين سناريو يك نفر از مسافران شناور تفريحی در حدود ۷ مايلي شرق بندر نوشهر دچار سانحه شد و به محض اعلام وقوع سانحه از طريق شماره ۱۵۵۰ امداد و نجات دريایی، گروه عمليات جستجو و نجات دريایی اداره كل وارد عمل شد.

کیاکجوری افزود: در حين برگزاری مانور با همكاري همياران نجات نوشهر، شناورهای ناجی ۶ قايق نجات و تجهيزات مستقر در خشكی نجات افراد سانحه ديده انجام پذيرفت.

گفتنی است اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران با به كارگيري شناورها، همياران ناجي و ساير ارگان هاي همكار دريايي، وظیفه كنترل و نجات دريايی در سفرهای نوروزی دريايی استان را به انجام می‌رساند.

نظر شما