شناسهٔ خبر: 5117 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران-بهبهان

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران-بهبهان خبر داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد حلقه اتصال مناطق مرکزی به استان های جنوب غربی است و توسعه زیرساخت های حمل و نقل در این استان از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم بزرگراه بابامیدان - گچساران - بهبهان آغاز شد.

در این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد را حلقه اتصال مناطق مرکزی به استان های جنوب غربی کشور عنوان کرد و گفت: محور بابامیدان-گچساران-بهبهان در دامنه رشته کوه های زاگرس قرار دارد که استان های بوشهر، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را به هم متصل می کند.

علی نورزاد افزود: این محور موجب اتصال بنادر استان های بوشهر و خوزستان به مرکز کشور می‌شود که متوسط ترافیک روزانه در مسیر بابامیدان-گچساران حدود ۷ هزار وسیله نقلیه و مسیر گچساران-بهبهان حدود ۴ هزار وسیله نقلیه در روز است.

وی طول کل این محور را ۱۴۵ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۵۵ کیلومتر از عملیات اجرایی احداث باند دوم در این مسیر در دست ساخت است، ۶۸ کیلومتر از آن در دست مطالعه و ۲۲ کیلومتر از آن در دست بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه کاهش زمان سفر به مدت ۶۰ دقیقه، صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در دوره طرح، افزایش ایمنی و کاهش خسارات ناشی از تصادفات، رونق فرهنگی و اجتماعی در منطقه و افزایش ظرفیت گردشگری منطقه جنوب غرب با توجه به جاذبه های طبیعی مسیر را از مزایای بهره برداری از این طرح عنوان کرد./

نظر شما