شناسهٔ خبر: 51183 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

صرفه جويی ۴۰۰ ميليارد ريالی در خريد تجهيزات فرودگاهی/ برنامه‌ريزی خريد ۵ دستگاه رادار فرودگاهی در سال ۹۷

صمد محمدي مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آستانه نوروز ۹۷ از تحقق صرفه جویی ۴۰۰ میلیارد ریالی خرید تجهیزات فرودگاهی در جلسات کمیته فنی بازرگانی شرکت طی سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صمد محمدی به تشریح مهمترین اقدامات  اداره كل تداركات  تامین تجهیزات در سال ۹۶ پرداخت و عنوان كرد:  با وجود كاهش ۴۰ درصدی نیروی انسانی  در سال های گذشته و افزایش حجم كاری این اداره كل، تا ۱۰ برابر توانستیم بدون استفاده از مشاوران بیرون از شركت، در شرایط خاص كشور وظیفه خود را انجام دهیم.

مدیركل تداركات شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری ۱۵۰ مناقصه با حضور ذیحسابی، دفتر حقوقی، حراست و معاونان شركت و مدیران واحد متقاضی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: برای هر مناقصه حداقل شش جلسه برگزار كرده ایم كه در مجموع ۹۰۰ جلسه بوده و این جلسات جدا از مناقصاتی است كه لغو  یا تجدید شده اند.

وی همچنین به برگزاری حدود ۱۰۰ جلسه كمیته فنی و بازرگانی برای ارزیابی كیفی و جلسه ارزیابی فنی و بازرگانی در سال ۹۶ خبر داد و افزود: از نتایج مثبت این جلسه ها می توان به همفكری با سایر اعضا برای تحقق صرفه جویی ۴۰۰ میلیارد ریالی اشاره كرد.

محمدی تصریح كرد: بعد از انجام مناقصات و نهایی شدن برنده، تنظیم قرارداد و دریافت ضمانت حسن انجام كار، امور مبادله قرارداد و انجام ثبت سفارش برای خریدهای خارجی و انجام گشایش اعتبار اسنادی L/C ، دریافت مجوزهای سازمان تنظیم مقررات توسط( اداره كل ارتباطات و ناوبری)، ترخیص، تحویل و ارسال به فرودگاه ها، دریافت اعلام وصول، تنظیم اسناد و ارسال به امور مالی برای پرداخت، پیگیری دوران خدمات پس از فروش، آزادسازی ضمانت نامه و غیره در فرایندی خاص و پیچیده توسط اداره كل تداركات و تامین تجهیزات با همكاری واحدهای متقاضی انجام می شود.

مدیركل تداركات شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سال ۹۶ درحوزه عملیات هوانوردی با همكاری اداره كل ارتباطات و ناوبری هوایی توانستیم سه دستگاه DVOR/ DME، شش دستگاه ILS/DME، سه دستگاه DME، سه دستگاه رادار برای فرودگاه های بندرعباس، مهرآبادو شیراز و همچنین ۱۰ دستگاه ركوردر و سیستم سویچینگ مهرآباد و شیراز را خریداری كنیم. مبادله قراردادSMGCS و  خرید دو سیستم ADS-B و ۲۵۰ دستگاه بی سیم  و۵۰۰ دستگاه بی سیم ومبادله قرارداد ساخت ریدوم  رادار بندرعباس و مبادله قرار داد خرید ۷۰ دستگاه گیت وی و ۷۵ دستگاه ایكس ری نیز انجام شده است. همچنین  با تلاش و پیگیری اداره كل كنترل ترافیك هوایی قرارداد طراحی فضای كشور با ۵۰  درصد پیشرفت فیزیكی در حال اجراست.

وی افزود: سال ۹۷ در حوزه عملیات هوانوردی با توجه به نیاز و پیگیری اداره كل ارتباطات  ناوبری هوایی درنظر داریم پنج دستگاه رادار خریداری كنیم و UPGRADE كردن ۱۴ سیستم رادار موجود، خرید ۵۰ دستگاه گیت وی و ۵۴  دستگاه ایكس ری و همچنین ۱۱ دستگاه DME، چهار دستگاه DVOR/DME و چهار دستگاه ILS/ DME  را نیز در برنامه داریم.

محمدی گفت: سال ۹۶ در حوزه تجهیزات و سامانه های فرودگاهی خرید ۱۶ ژنراتور برق، ۱۲ دكل روشنایی برق، ۱۲ پل تلسكوپی، چهار دستگاه تست اصطكاك، ۳۰ دستگاه انواع سیستم های حرارتی و برودتی، ۱۹ دستگاه پله برقی و ۲۷۰ تن رنگ ترافیك را داشته ایم، ضمن اینكه چهار سیستم روشنایی برای فرودگاه های مهرآباد، اهواز  و زاهدان خریداری و حمل و تحویل داده شده كه سیستم روشنایی مهر آباد توسط همكاران اداره كل تجهیزات و فرودگاه مهر آباد نصب و راه اندازی شده است. همچنین چهار دستگاه ماشین جاروب فرودگاهی، ۵۷۵ كیلومتر انواع كابل برق و روشنایی باند و ۴۷۵ كنتور هوشمند  و قطعات یدكی روشنایی باند نیز از جمله خرید ها بوده است.

مدیركل تداركات شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: سال ۹۷ برنامه خرید سیستم روشنایی باند پرتابل و خودروهای  برف روب همچنین ۹۴۹ كنتور هوشمند  و قطعات یدكی سیستم های روشنایی باند را با توجه به پیگیری اداره كل تجهیزات در دستور كار داریم.

وی گفت: در حوزه ایمنی و آتش نشانی در سال ۹۶ توانستیم با همكاری اداره كل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما ۱۳ دستگاه خودروی آتشنشانی را بازسازی كنیم. همچنین ۱۰ دستگاه تیغه برف روب، ۱۰ دستگاه ژنراتور سیار و ۳۴ دستگاه شاسی ۶*۴ خریداری شده است. براساس برنامه اداره كل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما قرار است در سال ۹۷ تعداد۲۴ دستگاه به  كفساز و ۱۰ دستگاه به تانكر مجهز شوند . همچنین سال ۹۷ شبیه ساز هواپیما  را خریداری می كنیم و همچنین بازسازی ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی را در دستور كارخواهیم داشت. ضمن اینكه با توجه به پیگیریها و برنامه تدوینی، خریدهای دیگری از جمله ماسك تنفسی،  لباس آتش نشانی و غیره را نیز در برنامه داریم.

محمدی به همكاری اداره كل مخابرات و فناوری اطلاعات نسبت به تامین تجهیزات هاپ ماهواره ای، مانیتورینگ و ذخیره سازی حوزه مخابرات و هوانوردی  و اسكنر و پرینتر در سال ۹۶ اشاره كرد و گفت: سال ۹۷ اجرای  قرارداد پشتیبانی ماهواره ای، توسعه شبكه ATN  و تامین تجهیزات دریافت اطلاعات هوایی را در دستور كار داریم.

وی گفت: در سال ۹۶  حدود ۲۷ میلیون یورو خرید خارجی داشته ایم كه بخشی به صورت ریالی پرداخت شده و ۵۰۰۰ میلیارد ریال خریدهایی را شامل می شود كه قرارداد مبادله شده  و بخشی از تجهزات نیز دریافت  شده است. در مجموع  طی سال ۱۳۹۶ مبلغ ۵۶۸۰ میلیارد ریال خرید تجهیزاتی برای حوزه های عملیات هوانوردی و عملیات فرودگاهی انجام شده است./

نظر شما