شناسهٔ خبر: 51184 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با امضای تفاهم‌نامه‌ صورت گرفت:

همکاری فرودگاه مهرآباد با سازمان میراث در حوزه گردشگری در نوروز ۹۷/ استقرار گروه‌های سنتی نوروز خوان در فرودگاه مهرآباد

جلسه فرودگاه مهرآباد با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به منظور هم اندیشی درباره ارائه خدمات مطلوب گردشگری در فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه کشور به توافق رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، در جلسه برگزار شده میان صفی نیا مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد و بزرگ نیا، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری برای ارائه خدمات بهینه نوروزی به مسافرین ورودی و خروجی تهران، مقرر شد طی تفاهمنامه ای، اقدامات خاص گردشگری در فرودگاه مهرآباد متفاوت تر از سال های گذشته انجام گیرد.

صفی نیا نیز درباره همکاری فرودگاه با سازمان میراث وگردشگری گفت: ما با تجهیز فرودگاه وآماده سازی زیرساخت های اعزام و پذیرش و همچنین آماده سازی ترمینال ها با رنگ و بوی بهار و نوروز، آماده ایم که زمینه ایجاد سفری شیرین و ماندگار ر برای مسافرین فرودگاه مهرآباد مهیا سازیم و اکنون لازم است با ورود یک ارگان گردشگری با یک کار فرهنگی به فرودگاه، متفاوت تر از گذشته عمل کنیم و این البته وظیفه سازمانی میراث فرهنگی است که بانی چنین اقداماتی در کشور است.

بزرگ نیا، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری استان تهران نیز در این باره گفت: اقداماتی که در فرودگاه مهرآباد برای تسهیل در تردد مسافرین و همچنین انجام خدمات بهینه فرودگاهی  صورت پذیرفته، شایسته قدردانی است و  ما نیز می خواهیم شروع تعامل و همکاری واحد گردشگری را در فرودگاه مهرآباد از سفرهای نوروزی شروع کنیم و در طول سال انجام دهیم. بر اساس  جلسه برگزار شده با مدیرکل فرودگاه مهرآباد، سازمان میراث فرهنگی استان موظف به ایجاد ایستگاه های معرفی جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری به طور رایگان و بررسی و نظارت بر شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی که در فرودگاه مهرآباد فعالیت می کنند، شده است.

وی افزود: تهیه و توزیع کتاب، بروشور، کاتالوگ و نرم افزارهای مرتبط با پایگاه و ایستگاه های گردشگری، استقرار نیروهای مجرب برای ارائه جاذبه گردشگری در فرودگاه وهمچنین  اقدامات ویژه برای  شناساندن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان، ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی به طور موقت، از دیگر از تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در فرودگاه مهرآباد است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری استان تهران گفت: جانمایی و ارائه امکانات مناسب برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سالن های مسافری توسط مجموعه فرودگاه مهرآباد انجام می شود و این سازمان موظف به تجهیز این نمایشگاهها است.

وی نوید داد که امسال در ترمینال های فرودگاه مهرآباد با گروههای سنتی نوروز خوان به استقبال مسافرین نوروزی می رویم و خاطره ایی شیرین از سفر در فرودگاهی زیبا را برای مسافرین رقم می زنیم./

نظر شما