شناسهٔ خبر: 51239 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پرهیزکار در نشست خبری اعلام کرد:

تهیه بروشور آموزشی مواجهه با پدیده‌های مخرب جوی برای مسافران نوروزی/ پایداری جوی و آسمانی صاف در هفته نخست تعطیلات نوروزی در اکثر نقاط کشور

مصاحبه پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای شرایط جوی در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیان کرد: طبق اطلاعات موجود بخش‌های از شرق کشور امروز شاهد گرد و خاک، بارش باران و بارش برف در ارتفاعات بوده که تا پایان ساعات روز جاری تمام و از کشور خارج شده و تا پایان هفته اول تعطیلات، آسمان صاف و شرایط جوی در اکثر نقاط کشور پایدار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی داود پرهیزكار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی كشوری امروز دوشنبه ۲۸ اسفندماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در خصوص اقدامات این سازمان در آستانه تعطیلات نوروزی بیان كرد: سازمان هواشناسی مطابق روال گذشته هر سال خود در ایام تعطیلات نوروزی پیش‌بینی‌هایی را تهیه و آن‌ها را از طرق مختلف به اطلاع مردم می‌رساند.

وی در ادامه ضمن اشاره به بروشور آموزشی این سازمان در خصوص چگونگی مواجهه مردم با پدیده‌های جوی بیان كرد: طی سال‌های گذشته بسیاری از تلفات جانی و مالی ناشی از عدم آشنایی هموطنان ما با پدیده‌های مخرب جوی بوده است در این راستا سازمان هواشناسی نسبت به تهیه بروشوری جهت ارائه اطلاعاتی درخصوص نحوه مواجهه شهروندان با پدیده‌های مخرب اقدام کرده که قطعا در صورت رعایت آن، ایمنی در سفرها تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

پرهیزکار با تأکید براینکه خوشبختانه کاهش تلفات انسانی در چند سال اخیر حاکی از تغییر رویکرد مردم و افزایش اعتماد آن‌ها به اطلاعات هواشناسی است گفت: آمار بازدیدکنندگان سایت سازمان هواشناسی نشان‌دهنده افزایش ۹ برابری بازدیدکنندگان بوده که نشان می‌دهد سازمان هواشناسی در این مدت موفق شده است به نوعی در حوزه آمادگی مردم برای رویارویی با شرایط جوی در زمان لازم اطلاع‌رسانی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای شرایط جوی در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیان کرد: طبق اطلاعات موجود بخش‌های از شرق کشور امروز شاهد گرد و خاک، بارش باران و بارش برف در ارتفاعات بوده که تا پایان ساعات روز جاری تمام شده و از کشور خارج می‌شود.

رئیس سازمان هواشناسی کل کشور با بیان اینکه پایداری جوی و صافی هوا تا پایان هفته در کشور پیش‌بینی می‌شود خبر داد: طبق پیش‌بینی‌های آینده‌نگر امکان دارد بارندگی در نوار شمالی در هفته دوم تعطیلات مشاهده شود.

به گفته وی هیچ‌نوع سرمازدگی در این مدت وجود نداشته و ممکن است دمای هوا تا ۲ درجه نیز افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص یش‌بینی‌های فصلی در کشور نیز بیان کرد: پیش‌بینی‌های فصلی احتمال خطای بالایی داشته و صحتی ۷۰ درصدی دارد، بههمین دلیل پیش‌بینی فصلی سازمان برای فصل زمستان درخصوص بهمن ماه درست و برای اسفند تا حدودی اشتباه بود که بدون شک امری طبیعی بوده و در تمامی دنیا دیده می‌شود.
وی در ادامه سخنانخود در اشاره به حمایت بالای دولت یازدهم و دوازدهم از سازمان هواشناسی طی سال‌های اخیر بیان کرد: خوشبختانه با وجود حمایت‌های خوب دولت بودجه سازمان برای سال ۹۷ کاهش پیدا نکرد که امید داریم طی سال‌های آتی نیز شاهد افزایش آن باشیم./

نظر شما