شناسهٔ خبر: 51563 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس‌راه ناجا:

افزایش ۱۳ درصدی ترددها در سطح جاده‌های کشور/ کاهش ۱۲ هزار کشته جاده‌ای در سال گذشته

سردار حمیدی رئیس پلیس‌راه ناجا با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ترددها در سطح جاده‌های کشور، تمام دغدغه پلیس‌راه را کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار محمدحسین حمیدی در کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک سال جدید، گفت: سال گذشته نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو به جمع حوزه ترافیکی کشور اضافه شد که باید با تلاشی جهادی در جهت کاهش حوادث جاده‌ای گام برداریم.

رئیس پلیس‌راه ناجا با اشاره به اینکه در سال ۸۰ تصادفات در کل کشور از یک رقم غیرقابل‌قبول به یک رقم منطقی در سال ۹۶ رسیده است، افزود: در سال گذشته با همکاری سازمان‌های مختلف و تجهیز سامانه‌های کنترلی توانستیم بیش از ۱۲ هزار کشته را در حوادث جاده‌ای کاهش دهیم.

وی با اشاره به نصب سامانه سپهتن در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، خاطرنشان کرد: سامانه سپهتن تنها سامانه‌ای است که در دنیا ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به‌تناسب شرایط جغرافیایی کشور رصد می‌کند و افتخار ما این است که این سامانه کاملاً ایرانی است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ترددها در سطح جاده‌های کشور، تمام دغدغه پلیس‌راه را کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای دانست.

حمیدی همچنین با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۶۰ پاسگاه پلیس‌راه در سطح جاده‌های کشور یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته با تعاملات برون‌سازمانی یک حرکت جدی در حوزه ساخت‌وساز پاسگاه‌ها و قرارگاه‌های پلیس‌راه صورت گرفته است.

رئیس پلیس‌راه کشور در پایان افزود: در سال گذشته یک هزار و ۸۸۰ عدد دوربین در سطح جاده‌های ایران اسلامی نصب و راه‌اندازی شده که علاوه بر پلیس‌راه، کمک شایانی در جهت کنترل و رصد تخلفات و جرائم به پلیس‌های تخصصی و سایر نهادهای ذی‌ربط می‌کند.

نظر شما