شناسهٔ خبر: 51748 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

هیچ کشتی خارجی برای صید اجازه ورود به آب‌های ایران را ندارد/ چینی‌ها، برای آموزش صیادان در هرمزگان هستند

کشتی چینی مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هیچ شناوری با مالکیت چینی در آب‌های هرمزگان فعالیت صیادی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سید پرویز محبی درباره حضور چینی‌ها در آب‌های هرمزگان، افزود: با توجه به خرید شناورها از کشور چین، خدمه آن برای آموزش شیوه راهبری فنی صید،به  صیادان کشورمان ،در ایران هستند و اکنون که دوره قرارداد آموزش به پایان رسیده است، صیادان ایرانی جایگزان چینی‌ها خواهند شد.

وی تصریح کرد: البته در همه شناورهای بزرگ دنیا از نیروهای مجرب خارجی استفاده  می‌شود و این امر در عرصه‌های بین‌المللی طبیعی است.

محبی گفت: صید تجاری ماهیان از سال۷۸ با فعالیت دو فروند کشتی آغاز شد که با توجه به ظرفیت خوب و امکان هدر رفت آن در صورت عدم صید در حال حاضر تعداد آنها به حدود ۱۰۰فروند رسیده است.

وی با اشاره به خبرکذب منتشر شده در فضای مجازی مربوط به درگیری و تیر اندازی بین صیادان سنتی هرمزگان و کشتی‌های صید صنعتی  اظهار کرد: شایعه پراکنی می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای کشور به ویژه استان هرمزگان و صیادان داشته باشد چرا که جمعیت صیادی استان بخش عظیمی از استان هرمزگان را شامل می شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه آب‌های سرزمین تعریف شده است و هیچ کشتی خارجی برای صید اجازه ورود به آبهای سرزمینی ایران را ندارد.این شناورها در اعماق بالای ۲۰۰ متری صیادی می‌کنند و در جاسک، قشم و بندرعباس فقط تخلیه ماهی و تدارکات شناورها انجام می شود.

نظر شما