شناسهٔ خبر: 51781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری همدان خبر داد:

ایمن‌سازی بیش از ۷۰۰۰ مترمکعب نقاط پرتگاهی در محورهای همدان

ایمن‌سازی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان از ایمن‌سازی ۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب نقاط پرتگاهی محورهای این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، رسول ابراهیم‌خانی در گفتگویی با تأکید بر اینکه ایمن‌سازی راه‌ها و محورهای مواصلاتی مهمترین برنامه این اداره است، گفت: ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی شامل گردنه‌ها، پل‌ها و غیره با خاک‌ریز در تمامی محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان انجام شد.

وی افزود: در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه‌خیز همدان، خاک‌ریزی محور همدان-ملایر، همدان تهران و محور روستایی چشین از سوی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس راهداری همدان ادامه داد: همچنین در این مدت، شانه‌سازی و رفع افتادگی شانه به حجم ۲۴ هزار مترمکعب در محورهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول یادآور شد: در سال ۹۶ همچنین ۲۸ هزار مترمکعب ترانشه برداری و تعریض نقاط مستعد گرفتگی و راه‌بندان در زمان بارش در راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان اجرایی شد.

ابراهیم‌خانی با اشاره به اقدامات نوروزی انجام شده توسط این اداره در راستای ایمن‌سازی محورهای شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در بخش‌های مختلف اقدامات دیگری توسط نیروهای راهداری شهرستان همدان انجام شده که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان امسال طرح‌های نیمه‌تمام و دارای اولویت در راستای ارتقاء ایمنی راه ادامه دارد.

وی لکه‌گیری کلیه راه‌های حوزه استحفاظی، درزگیری راه‌های شریانی، شستشوی گاردریل‌ها، تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی، نیوجرسی در محورهای اصلی و فرعی، پاک‌سازی شانه، پارکینگ و حریم راه از زباله و نخاله، ترانشه برداری و رفع نقاط حادثه‌خیز برای رفع گره‌های ترافیکی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی، تجهیز و آمادگی راهدارخانه‌ها، تجهیز ماشین‌آلات، تکمیل و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، رنگ‌آمیزی سرعت کاه‌ها، خط‌کشی جاده‌های مواصلاتی رفع نقاط پرتگاهی و ریزش برداری در برخی محورها را از جمله اقدامات این اداره در ایام نوروز برشمرد.

نظر شما